Wzór oraz zawartość i układ publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 22 września 2010 r.
w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej "wykazem", określa załącznik do rozporządzenia.
§  2. 
Wykaz składa się z kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów, o których mowa w § 1.
§  3. 
Układ wykazu jest zgodny z układem zamieszczonych w nim kart informacyjnych.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 16 listopada 2010 r.3)
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 340, Nr 84, poz. 700 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 145, Nr 106, poz. 675, Nr 119, poz. 804, Nr 143, poz. 963 i Nr 182, poz. 1228.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 czerwca 2007 r. w sprawie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (Dz. U. Nr 120, poz. 827), które na podstawie art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko traci moc z dniem 16 listopada 2010 r.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE

Lp. Karta informacyjna
1 Numer karty/rok
2 Rodzaj dokumentu
3 Temat dokumentu
4 Nazwa dokumentu
5 Zakres przedmiotowy dokumentu – opis dokumentu
6 Obszar, którego dokument dotyczy, zgodnie z podziałem administracyjnym kraju
7 Znak sprawy
8 Dokument wytworzył
9 Data dokumentu
10 Dokument zatwierdził
11 Data zatwierdzenia dokumentu
12 Miejsce przechowywania dokumentu
13 Adres elektroniczny zawierający odnośnik do dokumentu
14 Czy dokument jest ostateczny tak/nie
15 Numery kart innych dokumentów w sprawie
16 Data zamieszczenia w wykazie danych o dokumencie
17 Zastrzeżenia dotyczące nieudostępniania informacji
18 Uwagi

Uwagi:

1. Układ wykazu umożliwia wyszukiwanie informacji przez wpisanie dowolnego wyrazu lub ciągu wyrazów

znajdujących się w wykazie kart informacyjnych, a także według następujących kryteriów:

1) numer karty informacyjnej;

2) rok wydania dokumentu;

3) rodzaj dokumentu;

4) nazwa dokumentu;

5) temat dokumentu;

6) obszar, którego dokument dotyczy, zgodnie z podziałem administracyjnym kraju.

2. W wykazie w karcie informacyjnej:

1) rodzaj dokumentu – należy wpisać nazwę wskazanego poniżej rodzaju dokumentu zawierającego wy-

szukiwaną informację o środowisku i jego ochronie:

a) wnioski o wydanie decyzji,

b) wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych,

c) inne wnioski,

d) decyzje,

e) postanowienia,

f) polityki, strategie, plany lub programy,

g) projekty polityk, strategii, planów lub programów,

h) projekty innych dokumentów,

i) raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,

j) inne raporty,

k) przeglądy ekologiczne,

l) prognozy oddziaływania na środowisko,

m) wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska,

n) rejestry,

o) zgłoszenia,

p) strategiczne oceny oddziaływania na środowisko,

q) koncesje, pozwolenia, zezwolenia,

r) analizy, opracowania ekofizjograficzne, wyniki badań i pomiarów,

s) mapy akustyczne,

t) świadectwa,

u) sprawozdania,

v) deklaracje środowiskowe,

w) inne dokumenty;

2) temat dokumentu – należy wpisać temat dotyczący wyszukiwanej informacji, zgodnie z następującą listą

tematów:

a) ochrona powietrza,

b) ochrona wód,

c) ochrona powierzchni ziemi,

d) ochrona przed hałasem,

e) ochrona przed polami elektromagnetycznymi,

f) ochrona kopalin,

g) ochrona zwierząt oraz roślin,

h) inne;

3) znak sprawy, dokument zatwierdził, data zatwierdzenia dokumentu, numery kart innych dokumentów

w sprawie – należy wpisać wyrazy "nie dotyczy", jeżeli odpowiednio dokument nie posiada znaku spra-

wy, nie podlegał procedurze zatwierdzania lub w wykazie nie znajdują się inne karty dokumentów w tej

samej sprawie;

4) data dokumentu – należy podać datę wydania dokumentu, datę wpływu dokumentu do organu prowa-

dzącego wykaz lub datę aktualizacji dokumentu;

5) miejsce przechowywania dokumentu – należy wpisać nazwę i siedzibę podmiotu przechowującego do-

kument, a także jego dane kontaktowe (numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej). Należy też za-

mieścić informację o zniszczeniu dokumentu, jeżeli dokument uległ zniszczeniu;

6) adres elektroniczny zawierający odnośnik do dokumentu – należy zamieścić odnośnik do adresu elektro-

nicznego dokumentu, jeżeli dokument został udostępniony za pomocą powszechnie dostępnego syste-

mu teleinformatycznego;

7) zastrzeżenia dotyczące nieudostępniania informacji – należy wskazać podstawę prawną wyłączającą moż-

liwość udostępnienia informacji oraz zakres, w jakim informacja podlega wyłączeniu od udostępnienia.

)

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2010.186.1249

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór oraz zawartość i układ publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Data aktu: 22/09/2010
Data ogłoszenia: 06/10/2010
Data wejścia w życie: 16/11/2010