W imieniu Rzeczypospolitej PolskiejPREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
podaje do powszechnej wiadomości:
W dniach 27 i 28 lutego 1996 r. zostało sporządzone w Sztokholmie Porozumienie w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego, w następującym brzmieniu:
POROZUMIENIE W SPRAWIE SPECJALNYCH WYMAGAŃ STATECZNOŚCIOWYCH DLA STATKÓW PASAŻERSKICH RO-RO ODBYWAJĄCYCH REGULARNE ROZKŁADOWE MIĘDZYNARODOWE PODRÓŻE POMIĘDZY, DO LUB Z WYZNACZONYCH PORTÓW EUROPY PÓŁNOCNO-ZACHODNIEJ I MORZA BAŁTYCKIEGO, SPORZĄDZONE W SZTOKHOLMIE DNIA 27-28 LUTEGO 1996 R.
UMAWIAJĄCE SIĘ RZĄDY,
BĘDĄCE STRONAMI Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), 1974, wraz ze zmianami,
POWOŁUJĄC SIĘ na artykuł VII Konwencji SOLAS,
UWAŻAJĄC, że odpowiedzialność za ustanowienie światowych standardów bezpieczeństwa spoczywa na Międzynarodowej Organizacji Morskiej (zwanej dalej "Organizacją"),
BIORĄC POD UWAGĘ wysiłki Organizacji w tej dziedzinie,
W SZCZEGÓLNOŚCI BIORĄC POD UWAGĘ przyjęcie przez Konferencję Umawiających się Rządów - stron Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, która miała miejsce 20, 27, 28 i 29 listopada 1995 r. w Londynie, Rezolucji Numer 14 "Regionalne porozumienia w sprawie wymagań statecznościowych dla pasażerskich statków ro-ro",
UZNAJĄC, że występujące niekorzystne w przeważającej mierze warunki pogodowe, takie jak słaba widoczność, niska temperatura wody oraz potrzeba utrzymania intensywnych, całorocznych połączeń pasażerskimi promami ro-ro, społeczne zapotrzebowanie na takie połączenia, niedawne wypadki, jak również nasilanie się ruchu statków pasażerskich ro-ro w niektórych rejonach na potencjalnie kolidujących ze sobą trasach wymagają zastosowania specjalnych wymagań statecznościowych dla wszystkich pasażerskich statków ro-ro odbywających regularne podróże pomiędzy wyznaczonymi portami Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego lub do i z tych portów,
UZGODNIŁY, co następuje: