Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 października 2008 r.
w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Na podstawie art. 96 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej "protokołem", oraz zakres dodatkowych informacji zawartych w protokole, a także sposób oraz formę udostępniania zainteresowanym protokołu wraz z załącznikami.
§  2. 
Protokół, oprócz informacji, o których mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą", zawiera:
1)
informacje dotyczące zamawiającego;
2)
określenie wartości zamówienia publicznego, zwanego dalej "zamówieniem", wartości umowy ramowej lub wartości dynamicznego systemu zakupów, daty i sposobu jej ustalenia oraz imię i nazwisko osoby dokonującej ustalenia;
3)
imiona i nazwiska osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz czynności związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia;
4)
informację o powołaniu biegłych;
5)
informację o ogłoszeniach;
6)
informację o wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, ofertach, ofertach wstępnych lub ofertach orientacyjnych;
7)
informację o wykonawcach dopuszczonych do udziału w dynamicznym systemie zakupów;
8)
miejsce i termin składania ofert;
9)
miejsce i termin otwarcia ofert;
10)
informację o spełnianiu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
11)
informację o wykonawcach wykluczonych z postępowania;
12)
informację o ofertach, które zostały odrzucone, w tym z powodu rażąco niskich cen;
13)
streszczenie oceny i porównania złożonych ofert;
14)
informację o wyborze najkorzystniejszej oferty i o zastosowaniu aukcji elektronicznej;
15)
datę i powody unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia lub postępowania prowadzonego w celu zawarcia umowy ramowej;
16)
powody zastosowania przez zamawiającego innego trybu udzielenia zamówienia niż przetarg nieograniczony lub przetarg ograniczony;
17)
informacje o wniesionych protestach i odwołaniach oraz ich rozstrzygnięciach;
18)
termin zakończenia prac komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyniku postępowania;
19)
informacje o wykonaniu czynności nowych lub czynności powtórzonych oraz termin zakończenia prac komisji przetargowej i ostatecznego zatwierdzenia wyniku postępowania;
20)
informacje dotyczące przeprowadzenia kontroli uprzedniej zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
21)
informacje dotyczące skargi do sądu okręgowego;
22)
informację o zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego albo umowy ramowej.
§  3. 
W postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający sporządza protokół zawierający informacje:
1)
o których mowa w § 2 pkt 1 i 2, 6-17 oraz 22;
2)
zawarte w drukach dodatkowych ZP-11, ZP-14, ZP-21, ZP-22 i ZP-24 wymienionych w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
3)
dotyczące terminu otwarcia i zamknięcia licytacji elektronicznej - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie licytacji elektronicznej.
§  4. 
1. 
Wzór protokołu postępowania o udzielenie zamówienia o wartości:
1)
równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Wzory druków dodatkowych do protokołu, o którym mowa w ust. 1, stanowią załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  5. 
1. 
Zamawiający udostępnia protokół lub załączniki do protokołu na wniosek.
2. 
Udostępnienie protokołu lub załączników może nastąpić przez wgląd w miejscu wyznaczonym przez zamawiającego, przesłanie kopii pocztą, faksem lub drogą elektroniczną, zgodnie z wyborem wnioskodawcy wskazanym we wniosku.
3. 
Bez zgody zamawiającego wnioskodawca w trakcie wglądu do protokołu lub załączników w miejscu wyznaczonym przez zamawiającego nie może samodzielnie kopiować lub utrwalać za pomocą urządzeń lub środków technicznych służących do utrwalania obrazu treści złożonych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
4. 
Jeżeli przesłanie kopii protokołu lub załączników zgodnie z wyborem wnioskodawcy jest z przyczyn technicznych znacząco utrudnione, w szczególności z uwagi na ilość żądanych do przesłania dokumentów, zamawiający informuje o tym wnioskodawcę i wskazuje sposób, w jaki mogą być one udostępnione.
5. 
Jeżeli w wyniku udostępnienia protokołu lub załączników zamawiający ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia protokołu lub załączników, koszty te pokrywa wnioskodawca. Zamawiający nie może obciążać wnioskodawcy kosztami udostępnienia, jeżeli nie wyraził wobec niego zgody, o której mowa w ust. 3.
6. 
Zamawiający udostępnia wnioskodawcy protokół lub załączniki niezwłocznie. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności związanych z zapewnieniem sprawnego toku prac dotyczących badania i oceny ofert, zamawiający udostępnia oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do wglądu lub przesyła ich kopie w terminie przez siebie wyznaczonym, nie później jednak niż w dniu przesłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej albo o unieważnieniu postępowania.
§  6. 
Z zastrzeżeniem § 5 do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  7. 
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2007 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 202, poz. 1463).
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 24 października 2008 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

DRUK ZP - 1

wzór

DRUK ZP - 1/PN

wzór

DRUK ZP - 1/PO

wzór

DRUK ZP - 1/NO

wzór

DRUK ZP - 1/DK

wzór

DRUK ZP - 1/ZODSZ

wzór

DRUK ZP - 1/NBO

wzór

DRUK ZP - 1/WR

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

DRUK ZP - 2

wzór

DRUK ZP - 2/PN,NBO,ZOC

wzór

DRUK ZP - 2/PO,DK

wzór

DRUK ZP - 2/NO

wzór

DRUK ZP - 2/ZODSZ

wzór

DRUK ZP - 2/WR

wzór

DRUK ZP - 2/LE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

Druki dodatkowe załączone do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia

DRUK ZP-11

wzór

DRUK ZP-12

wzór

DRUK ZP-13

wzór

DRUK ZP-14

wzór

DRUK ZP-15

wzór

DRUK ZP-16

wzór

DRUK ZP-17

wzór

DRUK ZP-18

wzór

DRUK ZP-19

wzór

DRUK ZP-20

wzór

DRUK ZP-21

wzór

DRUK ZP-22

wzór

DRUK ZP-23

wzór

DRUK ZP-24

wzór

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2008.188.1154

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Data aktu: 16/10/2008
Data ogłoszenia: 22/10/2008
Data wejścia w życie: 24/10/2008