Określenie zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych w celu ograniczenia hałasu emitowanego na lotnisku.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU1)
z dnia 30 stycznia 2007 r.
w sprawie określenia zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych w celu ograniczenia hałasu emitowanego na lotnisku2)

Na podstawie art. 71e pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zakres informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych, o której mowa w art. 71a ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, określa załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 maja 2004 r. w sprawie określenia zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych (Dz. U. Nr 130, poz. 1390).
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Transportu kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu (Dz. U. Nr 131, poz. 923).

2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia dyrektywy 2002/30/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 marca 2002 r. w sprawie ustanowienia zasad i procedur w odniesieniu do wprowadzenia ograniczeń odnoszących się do poziomu hałasu w portach lotniczych Wspólnoty (Dz. Urz. WE L 85 z 28.03.2002, str. 40).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829.

ZAŁĄCZNIK 

ZAKRES INFORMACJI WYMAGANYCH DO WYDANIA DECYZJI O WPROWADZENIU OGRANICZEŃ LUB ZAKAZÓW WYKONYWANIA OPERACJI LOTNICZYCH, O KTÓREJ MOWA W ART. 71A UST. 1 USTAWY Z DNIA 3 LIPCA 2002 R. - PRAWO LOTNICZE

1. Informacje ogólne

1.1. Nazwa lotniska.

1.2. Nazwa zarządzającego lotniskiem.

1.3. Wykaz dokumentów, na podstawie których sporządzone zostały informacje wymagane do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych, a w szczególności:

- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,

- mapa akustyczna,

- program ochrony środowiska przed hałasem,

- przegląd ekologiczny,

sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, Nr 169, poz. 1199, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 21, poz. 124) i przepisami wydanymi na jej podstawie.

2. Informacje dotyczące stanu aktualnego

2.1. Opis lotniska zawierający informacje o jego lokalizacji, otoczeniu i przepustowości, charakterystyce i wielkości ruchu lotniczego oraz charakterystyce poszczególnych dróg startowych.

2.2. Opis celów realizowanych przez lotnisko w zakresie ochrony środowiska.

2.3. Dokonana na podstawie mapy akustycznej ocena stanu akustycznego środowiska w związku z funkcjonowaniem lotniska, a w szczególności ustalenie liczby ludności narażonej na hałas wyrażony wskaźnikami hałasu LDWN i LN określonymi w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

2.4. Opis działań podjętych w celu ograniczenia hałasu emitowanego przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska, a w szczególności działań uwzględniających:

- plany zagospodarowania przestrzennego,

- programy ochrony środowiska,

- procedury operacyjne ograniczające hałas przenikający do środowiska podczas startu i lądowania,

- zakazy lub ograniczenia wykonywania operacji lotniczych przez statki powietrzne przekraczające akustyczne standardy jakości środowiska, w szczególności zakazy wykonywania operacji lotniczych w porze nocy,

- opłaty hałasowe ustalone przez zarządzającego lotniskiem,

- preferencyjne użytkowanie dróg startowych,

- trasy preferowane ze względu na ograniczenie emisji hałasu do środowiska,

- monitorowanie hałasu w środowisku.

3. Prognoza stanu akustycznego środowiska w przypadku rozbudowy lub modernizacji lotniska bez podejmowania nowych środków mających na celu ograniczenie emisji hałasu

3.1. Plan rozbudowy lotniska przewidujący zwiększenie przepustowości, rozbudowę dróg startowych lub terminalu oraz charakterystykę przewidywanego przyszłego ruchu lotniczego i jego szacowany wzrost.

3.2. Opis korzyści wynikających ze zwiększenia przepustowości lotniska.

3.3. Opis skutków braku podjęcia działań mających na celu ograniczenie emisji hałasu do środowiska.

3.4. Określenie na podstawie danych wynikających z mapy akustycznej przewidywanej liczby ludności narażonej na hałas wyrażony wskaźnikami hałasu LDWN i LN wraz z rozróżnieniem aktualnego i projektowanego sposobu zagospodarowania terenów pozostających pod akustycznym wpływem lotniska.

3.5. Ocena konsekwencji, w tym przewidywanych kosztów w przypadku niepodjęcia działań mających na celu ograniczenie hałasu emitowanego przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska.

4. Analiza możliwych do zastosowania środków mających na celu ograniczenie emisji hałasu

4.1. Opis środków możliwych do podjęcia jako alternatywne rozwiązania zmierzające do ograniczenia hałasu emitowanego do środowiska przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska.

4.2. Opis środków wybranych do dalszego analizowania, z uwzględnieniem w szczególności:

- kosztów ich wprowadzenia,

- przewidywanego terminu osiągnięcia zamierzonych celów,

- skuteczności wyrażonej liczbą ludności, na którą ma wpływ ograniczenie emisji hałasu,

- skutków zastosowania tych środków dla użytkowników lotniska: przewoźników lotniczych (pasażerskich i towarowych) i pasażerów,

- skutków dla ludności na terenach pozostających pod akustycznym wpływem lotniska.

4.3. Analiza możliwych do wystąpienia na innych krajowych lotniskach skutków wynikających z zastosowania środków, o których mowa w pkt 4.2, ze szczególnym uwzględnieniem interesu zarządzających tymi lotniskami oraz przewoźników lotniczych i innych stron mających interes w dziedzinie ochrony środowiska i konkurencyjności gospodarki.

4.4. Uzasadnienie wyboru środków.

4.5. Podsumowanie w języku niespecjalistycznym.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2007.21.133

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych w celu ograniczenia hałasu emitowanego na lotnisku.
Data aktu: 30/01/2007
Data ogłoszenia: 09/02/2007
Data wejścia w życie: 24/02/2007