- niepodlegające współfinansowaniu z zagranicznych środków finansowych, zwane dalej "projektami międzynarodowymi niewspółfinansowanymi";
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
INFORMACJE OGÓLNE
1) w języku polskim;
2) w języku angielskim.
2. Planowany koszt udziału jednostki w projekcie (zł), w tym:
1) środki krajowe ogółem:
a) środki finansowe na naukę,
b) środki własne;
2) środki zagraniczne.
3. Nazwa programu międzynarodowego, akronim projektu oraz numer kontraktu.
4. Załączniki:
1) kopia kontraktu, umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału jednostki w realizacji projektu;
2) aneks zawierający informacje dotyczące podziału środków finansowych pomiędzy jednostki naukowe uczestniczące w realizacji projektu;
3) wykaz uczestników współrealizujących projekt.
OPIS PROJEKTU
2. Opis zadań przewidzianych do realizacji przez jednostkę w ramach projektu.
3. Wykaz i opis planowanych zakupów lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej (podać nazwę zakupu, planowany przewidywany koszt, planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia liczony od dnia rozpoczęcia realizacji projektu oraz merytoryczne uzasadnienie).
HARMONOGRAM2)
KOSZTORYS (zł)4)
Lp. | Treść | Plan na ........ | ||||
planowany koszt udziału jednostki w projekcie (ogółem - środki krajowe i zagraniczne) | środki zagraniczne | środki krajowe | ||||
środki własne | środki finansowe na naukę | razem środki krajowe (5+6) | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: | |||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem aparatury naukowo-badawczej) | ||||||
2 | Koszty pośrednie | |||||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Nie dotyczy projektów realizowanych w ramach programów badawczych Unii Europejskiej.
3) Należy podać przynajmniej miesiąc i rok.
4) Należy wypełnić tabelę dla całego projektu (łączne koszty) oraz dodatkowo po jednej tabeli dla każdego roku kalendarzowego (liczba tabel = liczba lat realizacji projektu + 1).
Wartości należy podawać w zł według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku.
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
INFORMACJE OGÓLNE
2. Tytuł projektu w języku polskim (tytuł powinien w pełni charakteryzować zawartość wniosku - maks. liczba znaków ze spacjami - 250).
3. Dziedzina nauki i dyscyplina naukowa (zgodnie z wykazem dziedzin i dyscyplin).
4. Planowany okres realizacji projektu.
5. Liczba wykonawców projektu (liczba osób).
6. Słowa kluczowe.
7. Planowane nakłady w zł (ogółem i w poszczególnych latach).
8. Streszczenie projektu
(na odrębnej stronie, maks. 1 strona A4, w nagłówku streszczenia należy podać tytuł projektu i nazwę jednostki naukowej; streszczenie może być udostępnione przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego po zakwalifikowaniu projektu do finansowania)
INFORMACJE O WYKONAWCACH
1) imię i nazwisko;
2) miejsca zatrudnienia i zajmowane stanowiska;
3) przebieg pracy naukowej; nazwa uczelni, instytutu lub innej jednostki organizacyjnej, specjalność; data uzyskania tytułu zawodowego, stopnia naukowego lub tytułu naukowego:
a) magistra,
b) doktora,
c) doktora habilitowanego,
d) profesora;
4) informacje o pracach wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku (wykaz najważniejszych publikacji - maksimum 10 pozycji, podać miejsce i datę publikacji; opracowane nowe technologie; najważniejsze osiągnięcia poznawcze i zastosowania praktyczne);
5) wykonane w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku i aktualnie realizowane zadania finansowane ze środków finansowych na naukę - numery projektów, miejsce realizacji oraz charakter udziału przy realizacji projektu;
6) doświadczenia naukowe zdobyte w Polsce i za granicą (państwo, instytucja, rodzaj pobytu, okres pobytu, jednostka delegująca);
7) najważniejsze międzynarodowe i polskie wyróżnienia wynikające z prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych (rodzaj wyróżnienia, miejsce i data).
Oświadczenie
Wyrażam zgodę na zamieszczenie moich danych osobowych zawartych we wniosku w zbiorze danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz na przetwarzanie tych danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).
...................... .......................
(miejscowość i data) (podpis osoby, której
dotyczy ankieta)
INFORMACJE O PROJEKCIE MIĘDZYNARODOWYM NIEWSPÓŁFINANSOWANYM
2. Wykaz polskich i zagranicznych uczestników programu, inicjatywy (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub użytkowników wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego (nazwa jednostki lub instytucji; adres jednostki, w tym państwo, telefon, faks, e-mail; koordynator ds. współpracy - imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail; charakterystyka uczestnictwa - wnioskodawca, współwnioskodawca, jednostka zagraniczna).
3. Informacje o zasadach uczestnictwa w programie, inicjatywie międzynarodowej (w tym konkursie ogłaszanym we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub zasady wykorzystania wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego.
4. Uzasadnienie celowości udziału w programie, inicjatywie międzynarodowej (w tym konkursie ogłaszanym we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub wykorzystania wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego:
1) cel projektu i opis zadań do wykonania przez jednostkę;
2) zakres współpracy z zagranicznymi uczestnikami programu, inicjatywy międzynarodowej (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub użytkownikami wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego;
3) możliwość wykorzystania w Polsce wyników badań naukowych lub prac rozwojowych osiągniętych przez wykonawców projektu;
4) możliwość pozyskania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych.
HARMONOGRAM WYKONANIA PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO LUB JEGO WYODRĘBNIONEJ CZĘŚCI
Nr etapu, zadania, nazwa zadania badawczego; jednostka realizująca zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; przewidywane koszty (zł).
UWAGA:
Nie są zadaniami badawczymi czynności techniczne służące wykonaniu zadania, np. zakup aparatury i materiałów, opracowanie raportów.
KOSZTORYS PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO2) 3)
Lp. | Treść | Planowane koszty w roku | ||||||
200... | 200... | 200... | 200... | 200... | 200... | razem | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1 | Koszty bezpośrednie | |||||||
w tym: 1) wynagrodzenia z pochodnymi 2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej) |
||||||||
2 | Koszty pośrednie | |||||||
3 | Koszty ogółem finansowane ze środków finansowych na naukę (1+2) | |||||||
4 | Koszty ogółem finansowane z innych źródeł niż środki finansowe na naukę | |||||||
5 | Koszty ogółem (3+4) |
2. Kalkulacja poszczególnych pozycji kosztorysu:
1) wynagrodzenia z pochodnymi:
a) liczba osób przewidzianych do udziału w realizacji projektu (w tym nowo tworzone etaty),
b) liczba osobomiesięcy;
2) wykaz i opis planowanych zakupów lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej (podać nazwę zakupu, przewidywany koszt, planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia liczony od rozpoczęcia realizacji projektu oraz merytoryczne uzasadnienie);
3) uzasadnienie wysokości planowanych innych kosztów realizacji projektu (wymienić rodzaj kosztów, wysokość oraz ich powiązanie z planem zadań projektu).
OŚWIADCZENIA I PODPISY3)
2. W przypadku przyjęcia projektu do finansowania jednostka zobowiązuje się do:
1) włączenia projektu do planu zadaniowo-finansowego jednostki;
2) udostępnienia lokalu, aparatury i obsługi administracyjno-finansowej;
3) zatrudnienia osób niezbędnych do realizacji projektu na podstawie uzgodnionej z właściwymi wykonawcami formy zatrudnienia (mianowanie, umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenia);
4) sprawowania nadzoru nad realizacją projektu i prawidłowością wydatkowania środków finansowych.
3. Oświadczam, że jednostka nie może zapewnić dostępu do urządzeń wymienionych w wykazie aparatury w części F ust. 2 pkt 2.
4. Oświadczam, że projekt obejmuje badania4):
1) związane z koniecznością wykonania doświadczeń na ludziach;
2) wymagające doświadczeń na zwierzętach;
3) nad gatunkami chronionymi lub na obszarach objętych ochroną;
4) nad organizmami genetycznie zmodyfikowanymi lub z zastosowaniem takich organizmów.
5. Do wniosku dołączono dokumenty określone w § 9 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346).
6. Oświadczam, że zgodnie z moją wiedzą przygotowany wniosek o finansowanie projektu międzynarodowego niewspółfinansowanego nie narusza praw osób trzecich.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
W przypadku wniosku składanego przez jednostkę, która nie otrzymuje dotacji na działalność statutową, do wniosku dołącza się dokumenty wymienione w § 8 ust. 4 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
W przypadku wniosku składanego przez jednostkę, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. g ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390, z późn. zm.), do wniosku dołącza się dokumenty wymienione w § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
2) Kosztorys należy wykonać dla całego projektu i dla części wykonanych przez współwykonujące jednostki.
3) Dotyczy jednostki kierującej projektem i jednostek współwykonujących projekt.
4) Niepotrzebne skreślić.
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
INFORMACJE OGÓLNE
2. Planowany koszt realizacji zadań w okresie trwania programu międzynarodowego (zł), w tym:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
3. Planowany koszt realizacji zadań w roku ...... (zł), w tym:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
2) Informacja o posiadanym wyposażeniu technicznym właściwym do tworzenia, przetwarzania i upowszechniania informacji dotyczących programów Unii Europejskiej i zasad uczestnictwa w nich.
3) Opis zadań przewidzianych do realizacji.
HARMONOGRAM
INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ...... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) koszty podróży służbowych | ||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce4) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
3) W przypadku wnioskowania w pierwszym roku programu międzynarodowego, należy wypełnić dwie tabele: dla całego okresu trwania programu oraz dla pierwszego roku realizacji zadań. W kolejnych latach realizacji zadań należy wypełnić jedynie tabelę na dany rok.
4) Pozycja "inne koszty bezpośrednie" może obejmować m.in. koszty zakupu sprzętu komputerowego i innych urządzeń biurowych niezbędnych do prowadzenia punktu kontaktowego.
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
INFORMACJE OGÓLNE
1) planowany koszt prac mających na celu przygotowanie wniosku do programu badawczego Unii Europejskiej (zł) ogółem ......, w tym:
a) środki finansowe na naukę,
b) środki własne;
2) opis zadań przewidzianych do realizacji;
3) sposób realizacji zadań, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadań oraz o sposobie ich wyboru;
4) okres realizacji prac mających na celu przygotowanie wniosku do programu badawczego Unii Europejskiej (do 12 miesięcy).
2. Informacje dotyczące wniosku projektowego składanego w ramach programu badawczego Unii Europejskiej do gremium europejskiego:
1) tytuł projektu (w języku polskim i angielskim);
2) akronim projektu (jeżeli jest znany);
3) identyfikacja wezwania do składania wniosków (call for proposals):
a) identyfikator wezwania (call identifier),
b) temat wezwania (activity/area, topic),
c) rodzaj projektu;
4) szacowany koszt realizacji projektu;
5) streszczenie projektu (maks. 250 słów);
6) uzasadnienie celowości przygotowania projektu;
7) cele projektu;
8) informacja o zgodności planowanych działań z tematyką programu badawczego Unii Europejskiej, w ramach którego przygotowywany będzie wniosek;
9) proponowany skład zespołu/konsorcjum2) badawczego w projekcie;
10) informacja o potencjale naukowo-badawczym i organizacyjnym zespołu/konsorcjum2) (przygotowanie merytoryczne, kwalifikacje kadry i doświadczenie badawcze w tematyce programów badawczych Unii Europejskiej oraz zaplecze naukowo-badawcze);
11) informacja o znaczeniu badań naukowych lub prac rozwojowych dla rozwoju priorytetowych dziedzin nauki w Polsce, wkład projektu do istniejącego stanu wiedzy i technologii;
12) znaczenie projektu dla gospodarki i społeczeństwa Polski, w szczególności udział polskich partnerów przemysłowych;
13) informacja o dostępie do wyników badań naukowych lub prac rozwojowych wspólnie osiągniętych przez uczestników programu, w tym możliwości praktycznego wykorzystania w kraju pozyskanej wiedzy, umiejętności lub technologii.
HARMONOGRAM
KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na ...... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej) | ||||
2 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Niepotrzebne skreślić.
3) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
INFORMACJE OGÓLNE
2. Zadania objęte wnioskiem (opis każdego zadania nie powinien przekraczać 1 strony A4).
3. Planowany okres realizacji zadań.
4. Planowane nakłady ogółem (zł), w tym:
1) środki własne;
2) środki finansowe na naukę.
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
1. Podstawowe informacje o prowadzonej działalności.
2. Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku - ogółem..., w tym z wykształceniem wyższym... .
3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty określone w § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346).
OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
1. Diagnoza stanu związanego z przedmiotem zadania.
2. Cel, jaki zamierza się osiągnąć dzięki realizacji zadania.
3. Sposób realizacji zadania, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadania oraz o sposobie ich wyboru.
4. Oczekiwane efekty realizacji zadania.
HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na ..... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
WZÓR
WNIOSEK
DANE WNIOSKODAWCY
2. NIP, REGON
3. Nazwa banku, nr rachunku
INFORMACJE OGÓLNE
2. Informacja o instytucji lub organizacji międzynarodowej i o jej działalności.
3. Podstawa prawna członkostwa1).
4. Wnioskowana kwota:
1) wysokość składki w walucie2);
2) wysokość składki w zł ...... według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego nr ...... z dn. ...... (kurs średni).
UZASADNIENIE WNIOSKU
2. Korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa w instytucji lub organizacji międzynarodowej.
INFORMACJA O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty.
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
DANE OGÓLNE
2. Tytuł projektu w języku polskim, akronim, numer kontraktu
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
2. Wykaz aparatury naukowo-badawczej zakupionej lub wytworzonej do realizacji projektu: (podać nazwę aparatury, poniesiony koszt).
REALIZACJA HARMONOGRAMU3)
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ....... |
||
ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem aparatury naukowo-badawczej) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY
2. Otrzymane.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
3) Nie dotyczy projektów realizowanych w ramach programów badawczych Unii Europejskiej.
4) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
DANE OGÓLNE
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
INFORMACJE O PROJEKCIE
2. Nazwa programu, inicjatywy międzynarodowej (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego.
3. Tytuł projektu.
4. Termin rozpoczęcia realizacji projektu.
5. Planowany termin zakończenia realizacji projektu.
6. Słowa kluczowe.
SYNTETYCZNY OPIS UZYSKANYCH WYNIKÓW, OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE I ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE
WYKONANE ZADANIA BADAWCZE WEDŁUG HARMONOGRAMU
2. Opis wykonanych badań naukowych i prac rozwojowych oraz uzyskanych wyników - w ramach poszczególnych zadań harmonogramu (odrębny załącznik - tylko do raportu rocznego).
WYKAZ PRAC PRZYJĘTYCH DO DRUKU LUB OPUBLIKOWANYCH
INNE FORMY UPOWSZECHNIENIA WYNIKÓW
WYKAZ APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ZAKUPIONEJ LUB WYTWORZONEJ DO REALIZACJI PROJEKTU
OCENA REALIZACJI PROJEKTU PRZEZ JEDNOSTKĘ
TAK/NIE |
(jeśli odpowiedź NIE - należy przedstawić powstałe odstępstwa wraz z ich uzasadnieniem) Opis i uzasadnienie rozbieżności
ZESTAWIENIE KOSZTÓW PLANOWANYCH I PONIESIONYCH (zł)4)
Lp. | Specyfikacja kosztów | Kolejne lata od daty rozpoczęcia projektu | Razem | ||
planowane | poniesione | planowane | poniesione | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie | ||||
w tym: 1) wynagrodzenia z pochodnymi |
|||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztami zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem finansowane ze środków finansowych na naukę (1+2) | ||||
4 | Koszty ogółem finansowane z innych źródeł niż środki finansowe na naukę | ||||
5 | Koszty ogółem (3+4) |
do wglądu u:
(osoba upoważniona, adres, telefon, faks, e-mail)
..............................................................
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
W kolejnych raportach należy przedstawić dane oraz rozliczenie narastająco z kolejnych lat od daty rozpoczęcia projektu.
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
3) Niepotrzebne skreślić.
4) Zestawienie kosztów planowanych i poniesionych podpisane przez właściwe osoby należy przedstawić na odrębnej stronie.
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
DANE OGÓLNE
2. Nazwa programu międzynarodowego
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
4. Umowa Nr ...... z dnia ......
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
WYKONANIE HARMONOGRAMU
2. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA ....... (zł)
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym | ||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) koszty podróży służbowych | |||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia .....
6. Umowa Nr ....... z dnia ......
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
2. Rozliczenie harmonogramu - koszty planowane w okresie rozliczeniowym / koszty poniesione na realizację poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ..... |
||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej)2) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Wykaz zakupionej aparatury.
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
6. Umowa Nr ...... z dnia ......
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
2. Rozliczenie harmonogramu - koszty planowane w okresie rozliczeniowym / koszty poniesione na realizację poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ...... |
||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej)2) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Wykaz zakupionej aparatury.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 maja 2009 r. (Dz.U.09.92.754) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2009 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 12 kwietnia 2010 r. (Dz.U.10.75.478) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 maja 2010 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
Grażyna J. Leśniak 13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
Grażyna J. Leśniak 11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
Grażyna J. Leśniak 27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
Grażyna J. Leśniak 25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
Robert Horbaczewski 20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
Monika Pogroszewska 02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.2007.188.1346 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą. |
Data aktu: | 25/09/2007 |
Data ogłoszenia: | 15/10/2007 |
Data wejścia w życie: | 30/10/2007 |