Regulamin organizacyjny Komitetu do Spraw Umów Offsetowych.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 24 sierpnia 2007 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu do Spraw Umów Offsetowych

Na podstawie art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Komitetowi do Spraw Umów Offsetowych nadaje się regulamin organizacyjny stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2000 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu do Spraw Umów Offsetowych (Dz. U. Nr 66, poz. 793 oraz z 2003 r. Nr 1, poz. 4 i Nr 7, poz. 81).
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 119, poz. 1250, z 2001 r. Nr 89, poz. 972, z 2002 r. Nr 37, poz. 332, Nr 74, poz. 676 i Nr 81, poz. 733, z 2004 r. Nr 19, poz. 177 i Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 251, poz. 1845 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KOMITETU DO SPRAW UMÓW OFFSETOWYCH

§  1.
Komitet do Spraw Umów Offsetowych, zwany dalej "Komitetem", wykonuje zadania, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903, z późn. zm.1)), zwanej dalej "ustawą".
§  2.
Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw gospodarki i sprawuje funkcję opiniodawczą i analityczną w sprawach określonych w ustawie.
§  3.
1.
Przewodniczącego Komitetu powołuje, na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki, i odwołuje Prezes Rady Ministrów.
2.
Na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki organy, o których mowa w art. 20 ust. 2 ustawy, delegują swoich przedstawicieli jako członków Komitetu.
3.
Sekretarzem Komitetu jest dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Gospodarki, do której zadań należy obsługa administracyjno-organizacyjna Komitetu.
4.
Do zadań Sekretarza Komitetu należy w szczególności przygotowywanie:
1)
projektów zawiadomień, o których mowa w § 5 ust. 3;
2)
materiałów informacyjnych na posiedzenia Komitetu;
3)
projektów ustaleń Komitetu, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 3 oraz § 7 ust. 3;
4)
wykazu ustaleń Komitetu, o których mowa w § 7 ust. 5;
5)
projektu protokołu, o którym mowa w § 8 ust. 3;
6)
projektu sprawozdania, o którym mowa w § 9 ust. 1.
5.
W przypadku nieobecności członka Komitetu w jego pracach może go zastępować, pisemnie upoważniona przez właściwy organ, inna osoba.
§  4.
Do przedstawiciela Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 20 ust. 3 ustawy, jeżeli bierze on udział w pracach Komitetu, stosuje się odpowiednio przepisy o członkach Komitetu.
§  5.
1.
Komitet obraduje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenie Komitetu zwołuje i prowadzi Przewodniczący Komitetu, a w przypadku nieobecności Przewodniczącego - jego zastępca.
3.
Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku obrad Komitetu powinny być przekazane członkom Komitetu i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach posiedzenie może być zwołane w trybie pilnym. W zawiadomieniu podaje się wówczas dodatkowo przyczynę zwołania posiedzenia w tym trybie.
§  6.
1.
Prowadzący posiedzenie Komitetu jest zobowiązany do:
1)
przedstawienia porządku obrad Komitetu;
2)
przedstawienia do zatwierdzenia członkom Komitetu protokołu poprzedniego posiedzenia Komitetu;
3)
zarządzenia głosowania nad wypracowanymi przez Komitet ustaleniami.
2.
Ustalenia Komitetu są przyjmowane w drodze głosowania zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków Komitetu, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos prowadzącego posiedzenie.
3.
Ustalenia Komitetu mogą być przyjmowane w formie opinii podpisywanej przez członków Komitetu lub w formie zapisu do protokołu, o którym mowa w § 8 ust. 3.
4.
Komitet, w razie potrzeby, może powoływać zespoły problemowe lub doradcze w celu sporządzania ekspertyz niezbędnych do wykonania zadań Komitetu.
§  7.
1.
W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu może zarządzić przyjęcie ustaleń Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy) przez członków Komitetu.
2.
W przypadku rozpatrywania projektu ustaleń Komitetu w trybie obiegowym termin do przedstawienia stanowiska nie powinien być krótszy niż 4 dni robocze.
3.
Projekty ustaleń Komitetu rozpatrywane w trybie obiegowym uważa się za przyjęte, jeżeli wszyscy członkowie Komitetu wyrazili na piśmie zgodę na przyjęcie ustalenia bez zastrzeżeń oraz w razie niezgłoszenia uwag lub zastrzeżeń do projektu w wyznaczonym terminie.
4.
W razie zgłoszenia uwag lub zastrzeżeń, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione przez Przewodniczącego Komitetu, przyjęcie ustalenia Komitetu wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu.
5.
Przewodniczący Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz ustaleń przyjętych przez członków Komitetu w trybie obiegowym.
§  8.
1.
Posiedzenia Komitetu są jawne.
2.
Prowadzący posiedzenie może zarządzić wyłączenie jawności posiedzenia lub jego części z uwagi na charakter omawianych spraw.
3.
Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie Komitetu.
4.
Wgląd w protokół mają członkowie Komitetu i inne osoby upoważnione przez Przewodniczącego Komitetu.
§  9.
1.
Komitet sporządza, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, roczne sprawozdanie ze swojej działalności, które jest przyjmowane zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 2.
2.
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, Przewodniczący Komitetu przekazuje niezwłocznie ministrowi właściwemu do spraw gospodarki.
§  10.
Obsługę organizacyjno-administracyjną Komitetu zapewnia Ministerstwo Gospodarki.

______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 119, poz. 1250, z 2001 r. Nr 89, poz. 972, z 2002 r. Nr 37, poz. 332, Nr 74, poz. 676 i Nr 81, poz. 733, z 2004 r. Nr 19, poz. 177 i Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 251, poz. 1845 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2007.158.1107

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Regulamin organizacyjny Komitetu do Spraw Umów Offsetowych.
Data aktu: 24/08/2007
Data ogłoszenia: 31/08/2007
Data wejścia w życie: 15/09/2007