Zm.: rozporządzenie w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 20 marca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006

Na podstawie art. 28 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 12 października 2004 r. w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 233, poz. 2341) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. 1. Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006, zwanego dalej "SPO-WKP", przyjętego rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1744 oraz z 2006 r. Nr 7, poz. 43), są składane przez ubiegających się o dofinansowanie do instytucji zarządzającej lub odpowiednich Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających), a w przypadku działania 2.1 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo oraz działania 2.3 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje - do właściwej terytorialnie regionalnej instytucji finansującej, w ramach rund aplikacyjnych ogłaszanych kilkakrotnie w ciągu roku, na formularzach stanowiących załączniki nr 1-8 do rozporządzenia.

2. Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw składane są w sposób ciągły przez cały okres realizacji SPO-WKP, w terminach określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w targach lub wystawach za granicą (Dz. U. Nr 265, poz. 2217) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w wyjazdowych misjach gospodarczych związanych z udziałem w targach lub wystawach za granicą (Dz. U. Nr 265, poz. 2218).";

2)
w § 2 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) w dwóch egzemplarzach w formie papierowej, z wyjątkiem wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw, które składane są w jednym egzemplarzu, sporządzonych przy użyciu aktualnego programu komputerowego udostępnionego przez instytucję płatniczą wraz z wymaganymi dokumentami potwierdzającymi dane podane we wniosku, określonymi w ogłoszeniu o rozpoczęciu rundy aplikacyjnej lub ogłoszonymi na stronie internetowej Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) - w przypadku poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz";

3)
w § 4 w ust. 2:
a)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) w ramach działania 2.1 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo, działania 2.3 Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje oraz działania 2.4 Wsparcie dla przedsięwzięć w zakresie dostosowywania przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska, który jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia;",

b)
po pkt 5 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

"6) w ramach poddziałania 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw, który jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.";

4)
w załączniku nr 7 do rozporządzenia:
a)
na stronie tytułowej skreśla się wyrazy: "poddziałania 2.2.2: Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw," oraz "Ministerstwo Gospodarki i Pracy",
b)
pkt 2 Deklaracji wnioskodawcy otrzymuje brzmienie:

"2. Oświadczam, że na dzień złożenia wniosku jestem małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001), zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzającego jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. WE L 63 z 28.02.2004).";

5)
w załącznikach nr 1-6 do rozporządzenia skreśla się wyrazy "Ministerstwo Gospodarki i Pracy";
6)
dodaje się załącznik nr 8 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
7)
użyte w rozporządzeniu, w różnej liczbie i przypadku, wyrazy "instytucja wdrażająca" zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie i przypadku wyrazami "Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)".
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY WZROST KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW, LATA 2004-2006

Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach poddziałania 2.2.2: Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw

Priorytet 2: Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

SUMA KONTROLNA .......*

Data wpłynięcia wniosku o dofinansowanie**
Numer wniosku o dofinansowanie w systemie SIMIK**

* Ciąg znaków nadawany przez system informatyczny.

** Rubryka wypełniana przez Beneficjenta Końcowego (instytucję wdrażającą).

I. Informacje ogólne o projekcie

1. Nazwa targów
2. Termin odbywania się

targów/misji

3. Termin zakończenia

realizacji projektu

4. Kraj/Miasto
5. Identyfikacja rodzaju interwencji
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006
Priorytet 2 Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw
Działanie 2.2 Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw
Poddziałanie 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Kategoria interwencji 163 (mikroprzedsiębiorstwo, małe lub

średnie przedsiębiorstwo) []

153 (duże przedsiębiorstwo) []

6. Wpływ projektu na środowisko
Projekt bezpośrednio dotyczący ochrony środowiska []
Projekt neutralny pod względem wpływu na środowisko []
Projekt, którego dodatkowym efektem będzie pozytywny wpływ na środowisko []
7. Zgodność projektu z polityką równych szans
Projekt zorientowany na kwestie równych szans kobiet i mężczyzn []
Projekt pozytywny pod względem równych szans kobiet i mężczyzn []
Projekt neutralny pod względem równych szans kobiet i mężczyzn []
8. Zgodność z polityką społeczeństwa informacyjnego
Projekt zorientowany na kwestie związane z polityką społeczeństwa informacyjnego []
Projekt neutralny na kwestie związane z polityką społeczeństwa informacyjnego []

II. Identyfikacja Wnioskodawcy

9. Charakterystyka przedsiębiorcy zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE)

nr 364/2004.

Oświadczam, że na dzień złożenia wniosku jestem:

Mikro przedsiębiorcą []
Małym przedsiębiorcą []

SUMA KONTROLNA .......

Średnim przedsiębiorcą []
Dużym przedsiębiorcą []
10. Forma prawna prowadzonej działalności
Osoba prawna []
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej []
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą []
11. Dane Wnioskodawcy
Nazwa Wnioskodawcy
NIP
REGON
Kod PKD lub EKD
Numer w:
a) Krajowym Rejestrze Sądowym
b) Ewidencji Działalności Gospodarczej
Adres siedziby:

Województwo

Powiat

Gmina

Miejscowość

Ulica

Nr domu

Nr lokalu

Kod pocztowy

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
Adres strony internetowej
12. Dane osoby upoważnionej przez Wnioskodawcę do kontaktów
Imię i nazwisko
Stanowisko
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
13. Dane osoby/osób upoważnionej/ych przez Wnioskodawcę do podpisania umowy o dofinansowanie
Imię i nazwisko
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej
Adres do korespondencji

SUMA KONTROLNA .......

III. Charakterystyka prowadzonej działalności

14. Podmiot, którego dotyczy projekt
Wielkość zatrudnienia (średniorocznie) W ostatnim okresie sprawozdawczym W poprzednim okresie sprawozdawczym
Przychody netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług i operacji finansowych (na koniec roku obrotowego) W ostatnim okresie sprawozdawczym W poprzednim okresie sprawozdawczym
PLN PLN
Suma aktywów bilansu1 W ostatnim okresie sprawozdawczym W poprzednim okresie sprawozdawczym
PLN PLN

IV. Opis projektu

15. Opis, cel, uzasadnienie (maksymalnie 120 znaków)
16. Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu
Wskaźniki produktu Jednostka miary 200... r.
Wynajęcie powierzchni wystawienniczej (tylko targi) m2
Ilość materiałów promocyjnych (foldery, ulotki, katalogi, CD) szt.
Usługa tłumaczenia (tylko misje) godz.
Spotkanie z partnerami biznesowymi godz.
Ilość potencjalnych partnerów biznesowych (firm) uczestniczących w spotkaniach z uczestnikiem misji szt.
17. Planowane wydatki w ramach projektu wg podziału na kategorie wydatków
Kategorie wydatków TAK NIE NIE DOTYCZY
Wynajęcie powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska (targi) [] [] []
Transport eksponatów wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną (targi) [] [] []

SUMA KONTROLNA .......

Wpis do katalogu targowego i opłata rejestracyjna [] [] []
Przygotowanie i wydruk materiałów promocyjnych [] [] []
Przejazd i zakwaterowanie przedstawiciela(-i) przedsiębiorcy [] [] []
Koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem Komisji WE 1159/2000 [] [] []
Zakup biletu wstępu w celu zwiedzania targów (misje) [] [] []
Obsługa techniczna misji gospodarczej (w tym wynajęcie sali, tłumacze, oprawa multimedialna) [] [] []
18. Powiązanie projektu z innymi projektami (w tym realizowanymi z funduszy strukturalnych) Nie dotyczy

[]

19. Pomoc uzyskana przez Wnioskodawcę w Polsce TAK [] NIE []
Kwota pomocy de minimis uzyskanej przez Wnioskodawcę w ciągu ostatnich trzech lat EUR
20. Informacje dotyczące rachunku bankowego Wnioskodawcy
Numer rachunku
Nazwa banku
Adres banku
21. Wnioskowane dofinansowanie
Całkowita kwota wydatków kwalifikowanych wynosi: PLN
Wnioskowana wysokość dofinansowania realizacji projektu wynosi: PLN
i stanowi ............% wydatków kwalifikowanych

SUMA KONTROLNA .......

DEKLARACJA WNIOSKODAWCY

1. Oświadczam, że informacje zawarte we wniosku są prawdziwe.

2. Nie pozostaję w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, lub nie znajduję się w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielami.

3. Oświadczam, że posiadam środki finansowe zabezpieczające udział własny w realizację projektu opisanego we wniosku.

4. Oświadczam, że nie będę mógł w żaden sposób odzyskać poniesionego ostatecznie kosztu podatku VAT.2

5. Oświadczam, że zobowiązania wobec urzędu skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych reguluję w terminie oraz nie zalegam w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz podatków.

6. Zobowiązuję się do informowania opinii publicznej o tym, że realizacja Projektu została sfinansowana z udziałem środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia nr 1159/2000/WE z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i promocyjnych, dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 130 z 31.05.2000), wykorzystując logo Programu i UE (udostępnione na stronach internetowych www.konkurencyjnosc.gov.pl oraz www.eksporter.gov.pl) na materiałach promocyjnych w postaci katalogów, ulotek, plakatów i materiałów multimedialnych oraz na stoisku wystawienniczym.

7. Zobowiązuję się prowadzić wyodrębnioną ewidencję księgową dokumentów dotyczących realizacji Projektu.

8. Oświadczam, iż zgadzam się na poddanie kontroli w zakresie realizowanego projektu przeprowadzanej przez Beneficjenta Końcowego (instytucję wdrażającą) i Instytucję Zarządzającą oraz udostępnić, na żądanie tych instytucji, wszelką dokumentację związaną z projektem.

................... ................................

(data) (podpis i pieczęć Wnioskodawcy)

1 Dotyczy przedsiębiorców prowadzących pełną rachunkowość.

2 Jeżeli nie dotyczy Wnioskodawcy, zapis należy skreślić.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.59.416

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie trybu składania i wzorów wniosków o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006.
Data aktu: 20/03/2006
Data ogłoszenia: 10/04/2006
Data wejścia w życie: 10/04/2006