Podział części równoważącej subwencji ogólnej dla powiatów na rok 2007.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 21 września 2006 r.
w sprawie podziału części równoważącej subwencji ogólnej dla powiatów na rok 2007

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 oraz z 2005 r. Nr 249, poz. 2104) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa sposób podziału części równoważącej subwencji ogólnej dla powiatów na 2007 r.
§  2.
Z kwoty części równoważącej subwencji ogólnej, o której mowa w art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, zwanej dalej "ustawą", wydziela się kwoty w wysokości:
1)
9 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 3;
2)
7 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 4;
3)
30 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 5;
4)
30 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 6;
5)
24 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 7.
§  3.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 1, rozdziela się między powiaty, w których różnica wydatków na rodziny zastępcze między rokiem 2005 a rokiem 2004, powiększona o środki z rezerwy subwencji ogólnej przyznane w 2004 r. na rodziny zastępcze, jest dodatnia.
2.
Wysokość należnej powiatowi kwoty stanowi iloczyn kwoty, o której mowa w § 2 pkt 1, i współczynnika udziału dodatniej różnicy wydatków powiatu na rodziny zastępcze w sumie dodatnich różnic.
3.
Współczynnik, o którym mowa w ust. 2, ustala się w następujący sposób:
1)
ustala się dodatnią różnicę między wydatkami powiatu poniesionymi w 2005 r. na rodziny zastępcze a wydatkami poniesionymi na rodziny zastępcze w 2004 r. i powiększa się ją o kwotę przyznaną w 2004 r. na rodziny zastępcze z rezerwy subwencji ogólnej;
2)
oblicza się sumę dodatnich różnic wydatków, o których mowa w pkt 1, dla powiatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1;
3)
ustala się współczynnik udziału powiatu, obliczony do dziesiątego miejsca po przecinku, jako iloraz dodatniej różnicy powiatu, o której mowa w pkt 1, w sumie dodatnich różnic, o której mowa w pkt 2.
4.
Kwotę wydatków ustala się na podstawie danych wykazanych w sprawozdaniach budżetowych sporządzanych na podstawie odrębnych przepisów.
§  4.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 2, rozdziela się między powiaty, w których nie działa powiatowy urząd pracy, a zadania tej jednostki realizowane są przez inny powiat.
2.
Wysokość należnej powiatowi kwoty ustala się w następujący sposób:
1)
ustala się kwotę wydatków bieżących powiatowego urzędu pracy w roku 2005 w powiecie, w którym powiatowy urząd pracy w roku 2005 obejmował swoim zasięgiem działania obszar przekraczający granice tego powiatu;
2)
ustala się liczbę mieszkańców w 2005 r. na obszarze powiatów obsługiwanych przez jeden powiatowy urząd pracy;
3)
ustala się kwotę wydatków bieżących powiatowego urzędu pracy, poniesionych w 2005 r. na jednego mieszkańca, jako iloraz kwoty wydatków bieżących powiatowego urzędu pracy w powiecie, który w 2005 r. obejmował swoim zasięgiem działania obszar przekraczający granice tego powiatu, i liczby mieszkańców, o której mowa w pkt 2;
4)
ustala się kwotę części równoważącej subwencji ogólnej dla powiatu, w którym nie ma powiatowego urzędu pracy, jako iloczyn liczby mieszkańców, o której mowa w pkt 2, i kwoty wydatków na jednego mieszkańca, o której mowa w pkt 3;
5)
w przypadku gdy suma kwot obliczonych dla wszystkich powiatów jest większa od kwoty przeznaczonej do podziału na ten cel, o której mowa w § 2 pkt 2, wysokość należnej powiatowi kwoty mnoży się przez iloraz kwoty, o której mowa w § 2 pkt 2, i sumy kwot ustalonych dla wszystkich powiatów;
6)
w przypadku gdy suma kwot obliczonych dla wszystkich powiatów jest mniejsza od kwoty przeznaczonej do podziału na ten cel, o której mowa w § 2 pkt 2, nadwyżka zwiększa kwotę przeznaczoną do podziału, o której mowa w § 2 pkt 3.
3.
Liczbę mieszkańców powiatu stanowi suma liczby mieszkańców faktycznie zamieszkałych na obszarze gmin wchodzących w skład powiatu, według stanu na dzień 31 grudnia 2005 r., ustalonych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
4.
Wydatki bieżące ustala się na podstawie danych wykazanych w sprawozdaniach budżetowych sporządzanych na podstawie odrębnych przepisów.
§  5.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 3, rozdziela się między powiaty, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca powiatu jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju w przeliczeniu na jednego mieszkańca kraju.
2.
Wysokość należnej powiatowi kwoty ustala się w następujący sposób:
1)
ustala się powiaty, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca powiatu jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju w przeliczeniu na jednego mieszkańca kraju;
2)
dla powiatów, o których mowa w pkt 1, ustala się różnicę między długością dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca w powiecie a średnią długością dróg powiatowych w kraju w przeliczeniu na jednego mieszkańca w kraju;
3)
ustala się nadwyżkę długości dróg powiatowych dla powiatu przez przemnożenie wyliczonej różnicy długości dróg, o której mowa w pkt 2, i liczby mieszkańców danego powiatu;
4)
oblicza się współczynnik udziału, do dziesiątego miejsca po przecinku, nadwyżki długości dróg danego powiatu w łącznej wysokości nadwyżek długości dróg powiatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 1;
5)
współczynnik udziału, o którym mowa w pkt 4, mnoży się przez kwotę, o której mowa w § 2 pkt 3.
3.
Liczbę mieszkańców w powiecie ustala się zgodnie z § 4 ust. 3.
4.
Długość dróg powiatowych oraz dróg wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu ustala się na podstawie informacji ministra właściwego do spraw transportu, sporządzonej na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie trybu sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach (Dz. U. Nr 67, poz. 583).
§  6.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 4, rozdziela się między miasta na prawach powiatu w zależności od długości dróg wojewódzkich i krajowych, znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu.
2.
Wysokość należnej miastu na prawach powiatu kwoty ustala się jako iloczyn łącznej kwoty, o której mowa w § 2 pkt 4, i współczynnika udziału długości dróg wojewódzkich i krajowych miasta na prawach powiatu w ogólnej długości dróg wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu w kraju.
3.
Współczynnik udziału miasta na prawach powiatu w długości dróg wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu w kraju, obliczony do dziesiątego miejsca po przecinku, ustala się w następujący sposób:
1)
ustala się łączną długość dróg wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu w kraju;
2)
dla danego miasta na prawach powiatu oblicza się współczynnik udziału jako iloraz długości dróg wojewódzkich i krajowych w tym mieście i łącznej długości dróg wojewódzkich i krajowych, o której mowa w pkt 1.
4.
Długość dróg wojewódzkich i krajowych ustala się zgodnie z § 5 ust. 4.
§  7.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 5, rozdziela się między powiaty, w których kwota planowanych dochodów powiatu na 2007 r. jest niższa od kwoty planowanych dochodów powiatu na 2006 r.
2.
Kwotę planowanych dochodów powiatu na 2007 r. stanowi suma dochodów z tytułu subwencji wyrównawczej i poszczególnych kwot subwencji równoważącej, o których mowa w § 2 pkt 1-4, pomniejszona o ustaloną wpłatę do budżetu państwa.
3.
Kwotę planowanych dochodów powiatu na 2006 r. stanowi suma dochodów z tytułu subwencji wyrównawczej i subwencji równoważącej, pomniejszona o planowaną wpłatę do budżetu państwa.
4.
Wysokość należnej powiatowi kwoty stanowi iloczyn kwoty, o której mowa w § 2 pkt 5, i współczynnika udziału ujemnej różnicy dochodów powiatu w sumie ujemnych różnic dochodów powiatów.
5.
Współczynnik udziału ujemnej różnicy dochodów powiatu w sumie ujemnych różnic dochodów powiatów, obliczony do dziesiątego miejsca po przecinku, ustala się w następujący sposób:
1)
dla każdego powiatu oblicza się ujemną różnicę pomiędzy dochodami, o których mowa w ust. 2 i 3;
2)
ustala się sumę ujemnych różnic kwot, o których mowa w pkt 1;
3)
ustala się współczynnik udziału ujemnej różnicy dochodów powiatu w sumie ujemnych różnic dochodów powiatów, jako iloraz kwot, o których mowa w pkt 1 i 2.
6.
Planowane na 2006 r. dochody powiatu ustala się na podstawie informacji przekazanych zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy.
§  8.
Część równoważąca subwencji ogólnej dla danego powiatu stanowi sumę kwot obliczonych zgodnie z § 3-7.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908 i Nr 169, poz. 1204).

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.169.1208

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Podział części równoważącej subwencji ogólnej dla powiatów na rok 2007.
Data aktu: 21/09/2006
Data ogłoszenia: 25/09/2006
Data wejścia w życie: 10/10/2006