Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 30 czerwca 2005 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych

Na podstawie art. 126 ust. 12 pkt 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Określa się szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych, stanowiące załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE GOSPODAROWANIA NUMERACJĄ W PUBLICZNYCH SIECIACH TELEFONICZNYCH 3

1.
Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych stosuje się do numeracji:

1) abonenckiej w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;

2) abonenckiej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej;

3) skróconej, obejmującej numery abonenckich usług specjalnych, zwane dalej numerami "AUS", i zharmonizowane europejskie numery skrócone (Harmonised European Short Codes), zwane dalej numerami "HESC";

4) dostępu do sieci przywoławczych, zwanej dalej "SP";

5) dostępu dostawcy usług, świadczącego usługi przez numer dostępu lub w drodze preselekcji, zwanej dalej "NDS";

6) dostępu do sieci teleinformatycznych, zwanej dalej "NDSI";

7) dostępu do usług sieci inteligentnych, zwanej dalej "NDIN";

8) rutingowej, służącej realizacji uprawnień abonentów do przeniesienia przydzielonego numeru, zwanej dalej "NR NP".

2.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej:

1) minimalny przydzielony przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu blok numerów, zwanych dalej "NN", powinien składać się z 1000 NN o tych samych cyfrach SPQM, gdzie symbole literowe SPQM oznaczają początkowe cyfry przydzielonego bloku numerów, przy czym symbolowi literowemu "M" odpowiada tysiąc NN;

2) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 1000 NN.

3.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w ruchomej publicznej sieci telefonicznej:

1) przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu przydziela się wskaźnik (wyróżnik) sieci od 2 do 5 cyfr, wraz z pełnym zakresem numeracji objętej tym wskaźnikiem;

2) stosuje się jednolitą 9-cyfrową numerację krajową abonentów o formacie ABSPQMCDU, gdzie symbole literowe oznaczają kolejne cyfry w numerze krajowym zakończenia sieci;

3) minimalny przydzielony przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu blok numerów powinien składać się ze 100 000 NN o tych samych cyfrach ABSP;

4) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 100 000 NN;

5) dopuszcza się przydzielanie bloków n x 10 000 NN dostawcy usług nieposiadającemu własnej infrastruktury radiowej lub dostawcy usług sprzedawanych we własnym imieniu i na własny rachunek wykonywanych przez innego dostawcę ruchomej publicznej sieci telefonicznej.

4.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją skróconą:

1) numery AUS przydziela się operatorowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;

2) numery HESC o formacie 118CDU przydziela się przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu w celu świadczenia usługi informacji o numerach;

3) numeracja skrócona może być przydzielana i udostępniana jedynie w celu świadczenia usług całodobowo.

5.
Numery SP przydziela się operatorowi radiowej sieci przywoławczej.
6.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDS:

1) dostawcy usług, będącego jednocześnie operatorem, który świadczy usługi na obszarze całego kraju w publicznych sieciach telefonicznych, przydziela się 4-cyfrowy lub 5-cyfrowy numer NDS;

2) dostawcy usług, który świadczy usługi na obszarze całego kraju w publicznych sieciach telefonicznych, wykorzystując infrastrukturę telekomunikacyjną operatorów, przydziela się 5-cyfrowy numer NDS.

7.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDSI:

1) dostawcy usługi zapewnienia dostępu do sieci teleinformatycznych, w tym do Internetu, świadczonej za pomocą łączy komutowanych użytkownikom publicznych sieci telefonicznych, przydziela się nie więcej niż dwa numery NDSI, z zastrzeżeniem pkt 2;

2) dostawcy usług, o którym mowa w pkt 1, mogą być przydzielone dodatkowe numery NDSI w szczególności w celu:

a) świadczenia usług telekomunikacyjnych wymagających oddzielnych wiązek łączy,

b) świadczenia usług telekomunikacyjnych zaliczanych i rozliczanych odmiennie od innych usług.

8.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDIN:

1) numerację NDIN przydziela się przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu, który świadczy usługi na terenie całego kraju;

2) minimalny przydzielony blok numerów NDIN powinien składać się z 1000 NN o tych samych cyfrach ABSPQM;

3) przydzielone numery NDIN powinny stanowić wielokrotność minimalnego bloku numerów.

8a.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NR NP:

1) numer NR NP przydziela się dostawcy publicznie dostępnej usługi telefonicznej;

2) do obsługi numerów geograficznych przydziela się jeden numer NR NP identyfikujący centralę telefoniczną lub inny węzeł sieci telekomunikacyjnej obsługujący grupę logicznie połączonych centrali właściwych dla lokalizacji, w której abonent z przeniesionym numerem został przyłączony do publicznej sieci telefonicznej;

3) do obsługi numerów niegeograficznych przydziela się jeden numer NR NP identyfikujący sieć telekomunikacyjną.

9.
Cofnięcie przydziału numeracji może dotyczyć minimalnych bloków przydzielonych zgodnie z wymaganiami dla odpowiedniego rodzaju numeracji lub ich wielokrotności.
1 Obecnie działem administracji rządowej - łączność kieruje Minister Administracji i Cyfryzacji, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.11.248.1479).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych (Dz.U.04.78.734), które zgodnie z art. 223 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.04.171.1800) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
3 Numeracja jest zgodna z zaleceniem E-164 Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (International Telecommunication Union - ITU).

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2013.811 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych.
Data aktu: 30/06/2005
Data ogłoszenia: 16/07/2013
Data wejścia w życie: 29/07/2005