united kingdom
ukraine

Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 30 czerwca 2005 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych

Na podstawie art. 126 ust. 12 pkt 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Określa się szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych, stanowiące załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE GOSPODAROWANIA NUMERACJĄ W PUBLICZNYCH SIECIACH TELEFONICZNYCH 3

1.
Szczegółowe wymagania dotyczące gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych stosuje się do numeracji:

1) abonenckiej w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;

2) abonenckiej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej;

3) skróconej, obejmującej numery abonenckich usług specjalnych, zwane dalej numerami "AUS", i zharmonizowane europejskie numery skrócone (Harmonised European Short Codes), zwane dalej numerami "HESC";

4) dostępu do sieci przywoławczych, zwanej dalej "SP";

5) dostępu dostawcy usług, świadczącego usługi przez numer dostępu lub w drodze preselekcji, zwanej dalej "NDS";

6) dostępu do sieci teleinformatycznych, zwanej dalej "NDSI";

7) dostępu do usług sieci inteligentnych, zwanej dalej "NDIN";

8) rutingowej, służącej realizacji uprawnień abonentów do przeniesienia przydzielonego numeru, zwanej dalej "NR NP".

2.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej:

1) minimalny przydzielony przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu blok numerów, zwanych dalej "NN", powinien składać się z 1000 NN o tych samych cyfrach SPQM, gdzie symbole literowe SPQM oznaczają początkowe cyfry przydzielonego bloku numerów, przy czym symbolowi literowemu "M" odpowiada tysiąc NN;

2) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 1000 NN.

3.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją abonencką w ruchomej publicznej sieci telefonicznej:

1) przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu przydziela się wskaźnik (wyróżnik) sieci od 2 do 5 cyfr, wraz z pełnym zakresem numeracji objętej tym wskaźnikiem;

2) stosuje się jednolitą 9-cyfrową numerację krajową abonentów o formacie ABSPQMCDU, gdzie symbole literowe oznaczają kolejne cyfry w numerze krajowym zakończenia sieci;

3) minimalny przydzielony przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu blok numerów powinien składać się ze 100 000 NN o tych samych cyfrach ABSP;

4) przydzielony zakres numeracji powinien stanowić wielokrotność 100 000 NN;

5) dopuszcza się przydzielanie bloków n x 10 000 NN dostawcy usług nieposiadającemu własnej infrastruktury radiowej lub dostawcy usług sprzedawanych we własnym imieniu i na własny rachunek wykonywanych przez innego dostawcę ruchomej publicznej sieci telefonicznej.

4.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją skróconą:

1) numery AUS przydziela się operatorowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;

2) numery HESC o formacie 118CDU przydziela się przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu w celu świadczenia usługi informacji o numerach;

3) numeracja skrócona może być przydzielana i udostępniana jedynie w celu świadczenia usług całodobowo.

5.
Numery SP przydziela się operatorowi radiowej sieci przywoławczej.
6.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDS:

1) dostawcy usług, będącego jednocześnie operatorem, który świadczy usługi na obszarze całego kraju w publicznych sieciach telefonicznych, przydziela się 4-cyfrowy lub 5-cyfrowy numer NDS;

2) dostawcy usług, który świadczy usługi na obszarze całego kraju w publicznych sieciach telefonicznych, wykorzystując infrastrukturę telekomunikacyjną operatorów, przydziela się 5-cyfrowy numer NDS.

7.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDSI:

1) dostawcy usługi zapewnienia dostępu do sieci teleinformatycznych, w tym do Internetu, świadczonej za pomocą łączy komutowanych użytkownikom publicznych sieci telefonicznych, przydziela się nie więcej niż dwa numery NDSI, z zastrzeżeniem pkt 2;

2) dostawcy usług, o którym mowa w pkt 1, mogą być przydzielone dodatkowe numery NDSI w szczególności w celu:

a) świadczenia usług telekomunikacyjnych wymagających oddzielnych wiązek łączy,

b) świadczenia usług telekomunikacyjnych zaliczanych i rozliczanych odmiennie od innych usług.

8.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NDIN:

1) numerację NDIN przydziela się przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu, który świadczy usługi na terenie całego kraju;

2) minimalny przydzielony blok numerów NDIN powinien składać się z 1000 NN o tych samych cyfrach ABSPQM;

3) przydzielone numery NDIN powinny stanowić wielokrotność minimalnego bloku numerów.

8a.
Wymagania, jakim powinno odpowiadać gospodarowanie numeracją NR NP:

1) numer NR NP przydziela się dostawcy publicznie dostępnej usługi telefonicznej;

2) do obsługi numerów geograficznych przydziela się jeden numer NR NP identyfikujący centralę telefoniczną lub inny węzeł sieci telekomunikacyjnej obsługujący grupę logicznie połączonych centrali właściwych dla lokalizacji, w której abonent z przeniesionym numerem został przyłączony do publicznej sieci telefonicznej;

3) do obsługi numerów niegeograficznych przydziela się jeden numer NR NP identyfikujący sieć telekomunikacyjną.

9.
Cofnięcie przydziału numeracji może dotyczyć minimalnych bloków przydzielonych zgodnie z wymaganiami dla odpowiedniego rodzaju numeracji lub ich wielokrotności.
1 Obecnie działem administracji rządowej - łączność kieruje Minister Administracji i Cyfryzacji, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.11.248.1479).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących gospodarowania numeracją w publicznych sieciach telefonicznych (Dz.U.04.78.734), które zgodnie z art. 223 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.04.171.1800) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
3 Numeracja jest zgodna z zaleceniem E-164 Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (International Telecommunication Union - ITU).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024