Wzór protokołu obowiązkowej kontroli.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie wzoru protokołu obowiązkowej kontroli

Na podstawie art. 59d ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się wzór protokołu obowiązkowej kontroli, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 100, poz. 1085, Nr 110, poz. 1190, Nr 115, poz. 1229, Nr 129, poz. 1439 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 718.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Pieczątka

organu nadzoru budowlanego

............................ dnia ....................

PROTOKÓŁ

KONTROLI OBOWIĄZKOWEJ

zakończonej budowy obiektu budowlanego

przeprowadzonej na podstawie art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane

(Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, z późn. zm.).

1. Inwestor: ............................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko lub nazwa oraz adres inwestora)
2. Kategoria/-e obiektu budowlanego i rodzaj/-e obiektu budowlanego:
..................................................................................................................................................................
3. Adres (lokalizacja) obiektu budowlanego:
..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

4. Data przeprowadzenia kontroli: .........................................................................................................
5. Kontrolę przeprowadził: ....................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

(organ nadzoru budowlanego, imię i nazwisko kontrolującego/-ych)
6. W kontroli uczestniczyli:
1) inwestor - ...................................................................................................................................,
(imię i nazwisko inwestora albo osoby uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej )
przy udziale:
2) inspektora nadzoru inwestorskiego ............................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud.,

przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)

3) kierownika budowy ....................................................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud., przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)
4) projektanta ..................................................................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud., przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)
7. Wezwanie do przeprowadzenia kontroli z dnia .......................... znak ..............................

wpłynęło do organu nadzoru budowlanego w dniu ....................................... nr rej.

............................................... .

8. Ustalenia kontroli
8.1. Zgodność obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu: ........................................................................................................................... .
8.2. Zgodność obiektu budowlanego z projektem architektoniczno-budowlanym, w zakresie:
a) charakterystycznych parametrów technicznych obiektu budowlanego:
– kubaturyx/: .................................................................................,
– pow. zabudowyx/: ......................................................................,
– wysokości, długości i szerokościx/: ...........................................,
– liczby kondygnacjix/: .................................................................,
– inne ............................................................................................,
b) wykonania widocznych elementów nośnych układu konstrukcyjnego obiektu budowlanego:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

c) geometrii dachu (kąt nachylenia, wysokość kalenicy i układ połaci dachowych):
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

d) wykonania urządzeń budowlanych:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

e) wykonania zasadniczych elementów wyposażenia budowlano-instalacyjnego zapewniających użytkowanie obiektu budowlanego zgodnie z przeznaczeniem:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

f) zapewnienia warunków niezbędnych do korzystania z obiektu budowlanego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich - w stosunku do obiektu użyteczności publicznej i budynku mieszkalnego wielorodzinnego:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.................................................................................................................................... .

8.3. Wyroby budowlane (wbudowane w zakończony obiekt budowlany), szczególnie istotne dla bezpieczeństwa konstrukcji i bezpieczeństwa pożarowego, posiadają dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.4. Wypełniony został obowiązek dokonania rozbiórki istniejących obiektów budowlanych lub obiektów tymczasowych (w przypadku nałożenia w pozwoleniu na budowę):
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.5. Wykonane zostały wszystkie roboty budowlane objęte pozwoleniem na budowę i projektem budowlanym, umożliwiające oddanie obiektu do użytkowania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

Nie została wykonana część robót wykończeniowych lub innych robót budowla-

nych, związanych z obiektem budowlanym - obiekt spełnia warunki do wydania po-

zwolenia na użytkowanie (określić zakres i termin ich wykonania):

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.6. Stwierdzono istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych

warunków pozwolenia na budowę:

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.7. Stwierdzono nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych

warunków pozwolenia na budowę:

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.8. Przystąpienie do użytkowania obiektu budowlanego lub jego części przed wykonaniem

wszystkich robót budowlanych, zgodnie z art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

- Prawo budowlane:
a) obiekt budowlany lub jego część przeznaczona do użytkowania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

b) roboty budowlane pozostałe do wykonania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.9. Uporządkowanie i właściwe zagospodarowanie terenu budowy oraz terenów przyległych:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

9. Wnioski końcowe:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

10. Uwagi zgłoszone przez osoby uczestniczące w kontroli (wymienione w pkt 6):
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, które po odczytaniu

podpisano bez uwag/z uwagamix/.

Osoby uczestniczące w kontroli: Kontrolujący:
(wymienione w pkt 6)
1.................................. 1..................................
2.................................. 2..................................
3..................................
4..................................

x/ Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.132.1231

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór protokołu obowiązkowej kontroli.
Data aktu: 23/06/2003
Data ogłoszenia: 29/07/2003
Data wejścia w życie: 01/01/2004