W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
MY, IGNACY MOŚCICKI,
PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
wszem wobec i każdemu zosobna, komu o tera wiedzieć należy, wiadomem czynimy:
Dnia dwudziestego siódmego października tysiąc dziewięćset dwudziestego drugiego roku podpisany został w Londynie protokół dotyczący zmiany w artykule 5 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dnia 13 października 1919 roku;
Dnia piętnastego czerwca tysiąc dziewięćset dwudziestego dziewiątego roku podpisany został w Londynie protokół dotyczący zmian w artykułach 3, 5, 7, 15, 34, 37, 41, 42 i w klauzulach końcowych konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dnia 13 października 1919 r.;
Dnia jedenastego grudnia tysiąc dziewięćset dwudziestego dziewiątego roku podpisany został w Paryżu protokół, dotyczący zmian w artykułach 34 i 40 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dn. 13 października 1919 r.,
które to protokóły słowo w słowo brzmią jak następuje:
Przekład.
PROTOKÓŁ
dotyczący zmiany w artykule 5 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dnia 13 października 1919 roku.
Międzynarodowa Komisja Żeglugi Powietrznej podczas swej drugiej sesji, odbytej w Londynie pod przewodnictwem p. Generała Sir. W. Seftona BRANCKER'A, przy współudziale p. Alberta ROPER'A Sekretarza Generalnego, na posiedzeniu swem w dniu 25 października 1922 r., przyjęła, zgodnie z postanowieniami artykułu 34 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną, zmianę w artykule 5 wspomnianej konwencji, który będzie zredagowany w językach francuskim, angielskim i włoskim jak następuje:
Artykuł 5.
Żadne umawiające się Państwo nie dopuści, o ile na to nie zostanie udzielone specjalne pozwolenie czasowe, do lotu ponad swoim obszarem statku powietrznego nie należącego do jednego z Państw umawiających się, jeżeli nie zawarło umowy odrębnej z Państwem, w którem ten statek powietrzny jest zarejestrowany. Postanowienia tej umowy odrębnej nie powinny naruszać praw Stron należących do niniejszej konwencji i powinny być zgodne z przepisami ustanowionemi przez wspomnianą konwencję i jej załączniki. Ta umowa odrębna będzie podana do wiadomości Międzynarodowej Komisji Żeglugi Powietrznej, która ją zanotyfikuje innym państwom umawiającym się.
Niżej podpisani, należycie upoważnieni, oświadczają, że przyjmują, w imieniu Państw przez siebie reprezentowanych zmiany powyższe, które przedstawia się do ostatecznego przyjęcia przez Państwa umawiające się.
Niniejszy protokół pozostanie otwarty do podpisu Państw, będących obecnie umawiającemi się Stronami konwencji; będzie on ratyfikowany i ratyfikacje zostaną złożone w czasie możliwie najkrótszym w stałej siedzibie Komisji.
Protokół ten wejdzie w życie z chwilą, gdy Państwa, będące obecnie umawiającemi się Stronami konwencji, dokonają złożenia swych ratyfikacyj.
Państwa, które staną się umawiającemi się Stronami konwencji, będą mogły przystąpić do niniejszego protokółu.
Poświadczony odpis, zgodny z niniejszym protokółem, będzie rozesłany przez Sekretarza Generalnego wszystkim umawiającym się Państwom, jak również innym Państwom, sygnatariuszom konwencji urządzającej żeglugę powietrzną.
Sporządzono w Londynie, dwudziestego siódmego października, tysiąc dziewięćset dwudziestego drugiego roku w jednym egzemplarzu, który będzie złożony w archiwach Komisji.
W. S. Brancker, Generał-Major,
Przewodniczący Drugiej Sesji C. I. N. A.
Albert Roper,
Sekretarz Generalny C. I. N. A.
za Francję:
Pierre Etienne Flandin
Przekład.
PROTOKÓŁ
dotyczący zmiany w artykule 34 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dnia 13 października 1919 roku.
Międzynarodowa Komisja Żeglugi Powietrznej podczas swej czwartej sesji, odbytej w Londynie pod przewodnictwem p. Generała Sir. W. Seftona BRANCKER'A, przy współudziale p. Alberta ROPER'A, Sekretarza Generalnego, na posiedzeniu swem w dniu 30 czerwca 1923 r., przyjęła zgodnie z postanowieniami artykułu 34 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną, zmiany w niektórych ustępach artykułu 34 wspomnianej konwencji, który będzie zredagowany w językach francuskim, angielskim i włoskim jak następuje:
Artykuł 34.
Ustanowiona zostanie pod nazwą Międzynarodowej Komisji Żeglugi Powietrznej stała Komisja międzynarodowa, pozostająca pod władzą Ligi Narodów i składająca się z:
Dwu przedstawicieli każdego z Państw następujących: Stanów Zjednoczonych Ameryki, Francji, Włoch i Japonji;
Jednego przedstawiciela Wielkiej Brytanji i po jednym z każdego z Dominjów brytyjskich oraz Indyj;
Jednego przedstawiciela każdego z innych Państw umawiających się.
Każde Państwo, reprezentowane w Komisji (Wielka Brytanja wraz ze swemi Dominjami i Indjami liczy się w tym razie Za jedno Państwo), będzie miało każde jeden głos.
Międzynarodowa Komisja Żeglugi Powietrznej ustali regulamin swego postępowania oraz miejsce swojej stałej siedziby, zachowując jednak swobodę zbierania się w miejscowościach, które uzna za odpowiednie. Pierwsze zebranie Komisji odbędzie się w Paryżu. Zwołania tego zebrania dokona Rząd Francuski, niezwłocznie po tem, gdy większość Państw podpisujących zawiadomi go o dokonanej przez nie ratyfikacji niniejszej konwencji.
Komisja ta posiadać będzie następujący zakres działania:
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.1931.108.837 |
Rodzaj: | Umowa międzynarodowa |
Tytuł: | Protokóły: dotyczący zmiany w art. 5 konwencji urządzającej żeglugę powietrzną z dnia 13 października 1919 r., podpisany w Londynie dnia 27 października 1922 r.; dotyczący zmiany art. 34 powyższej konwencji, podpisany w Londyne dnia 30 czerwca 1923 r.; dotyczący zmian w artykułach 3, 5, 7, 15, 34, 37, 41, 42 i w klauzulach końcowych powyższej konwencji, podpisany w Paryżu dnia 15 czerwca 1929 r.; dotyczący zmian w artykułach 34 i 40 powyższej konwencji, podpisany w Paryżu dnia 11 grudnia 1929 r. |
Data aktu: | 27/10/1922 |
Data ogłoszenia: | 18/12/1931 |
Data wejścia w życie: | 24/09/1931 |