Infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych. 22 688 05 00 to numer dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia według taryfy operatora.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wydłuża funkcjonowanie infolinii dla pacjentów, aby jeszcze skuteczniej wspierać ich w dostępie do informacji, rozwiązywaniu problemów związanych z opieką zdrowotną oraz edukowaniu w zakresie ich praw.
Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:
- prawach, jakie przysługują pacjentom, szczególnie w tej w konkretnej sprawie opisanej przez pacjenta;
- sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu tj. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, jakie warto podjąć dochodząc swoich praw;
- instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem;
- zasadach korzystania ze świadczeń zdrowotnych;
- szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej;
- drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Dzwoniąc pod ww. numer telefonu można liczyć na udzielenie wsparcia poprzez podjęcie działania interwencyjnego w podmiocie leczniczym lub wskażemy przysługujące pacjentce uprawnienia oraz pomagamy rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.