Odznaka Honorowa jest wyróżnieniem przyznawanym osobom szczególnie zasłużonym dla samorządu terytorialnego. Może być nadana z inicjatywy ministra właściwego do spraw administracji publicznej lub na wniosek.
Dla kogo wyróżnienie?
Ustanowiona w 25 rocznicę powołania do życia samorządu terytorialnego odznaka przyznawana będzie m.in. za osiągnięcia w pracy w samorządzie, udział w pracach legislacyjnych, związanych z wprowadzaniem i reformowaniem samorządu, czy też za pracę naukową, badawczą i dydaktyczną. Dotychczas brak było wyróżnienia za pracę i służbę dla samorządu terytorialnego, traktowanego jako część administracji i służby publicznej, wykonującej zadania publiczne.
Kto może złożyć wniosek?
Kandydatury osób zasłużonych dla rozwoju samorządu terytorialnego mogą składać:
• organy jednostek samorządu terytorialnego;
• organy związków lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego;
• organy statutowych ogólnopolskich organizacji uprawnionych do wyznaczania przedstawicieli do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego
• wojewodowie
Osoby fizyczne i prawne mogą zgłaszać własne kandydatury podmiotom uprawnionym do składania wniosków o nadanie Odznaki Honorowej za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego. Propozycje należy wysłać na adres Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Więcej informacji na stronie mac.gov.pl.