Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na podstawie sprawozdań nadesłanych przez nadawców telewizyjnych i radiowych opracowała „Informację o wydatkach i wykorzystaniu czasu antenowego w radiu i telewizji na emisję płatnych audycji wyborczych zleconych przez komitety wyborcze w trakcie kampanii wyborczej do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast w 2014 r.”.

Płatne audycje wyborcze wyemitowało 117 nadawców telewizyjnych i 151 radiowych.

W 2014 roku płatne audycje wyborcze w wyborach samorządowych wyemitowało 268 nadawców telewizyjnych i radiowych, czyli o 37 mniej niż w poprzednich wyborach samorządowych w 2010 r. (305).

Reklamy wyborcze pojawiły się w 21 programach telewizji publicznej: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Polonia oraz w 16 Regionalnych Oddziałach TVP.

Płatne materiały wyborcze były obecne również w 12 programach koncesjonowanych: TVN, TVN 24, TVN Siedem, Polsat, Polsat News, TV Puls, Superstacja, NTL Radomsko, Telewizja Łużyce, Telewizja TVT, TV Republika, TVS oraz 84 nadawców koncesjonowanych.

Spoty wyborcze wyemitowało 20 nadawców radiofonii publicznej (w tym trzy radia miejskie regionalnych rozgłośni radiowych) oraz 131 nadawców radiowych koncesjonowanych.

Płatnych spotów wyborczych nie emitowały m.in. 4 programy Polskiego Radia oraz Radio Olsztyn.

Komitety Wyborcze na ogłoszenia wyborcze wydały:
Platforma Obywatelska RP – 52,53% - 5 203 767,70 zł,
Prawo i Sprawiedliwość – 15,84% - 1 569 338,61 zł,
Polskie Stronnictwo Ludowe – 6,60% - 653 906 zł,
Sojusz Lewica Razem – 6,39% - 633 194,46 zł,
Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikkego – 0,49% - 48 519,60 zł,
Pozostałe lokalne komitety wyborcze – 18,14% - 1 796 958,13 zł.


W sumie w roku 2014 komitety wydały na ogłoszenia wyborcze 9 905 685 zł, czyli o 6,51 proc. mniej niż w kampanii 2010 roku. Wówczas była to kwota 10 595 291 zł, a w wyborach samorządowych w 2006 r. ponad 14,5 mln zł.

(www.krrit.gov.pl)