Artykuł pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Mieszkaniec, zainteresowany publikacjami umieszczonymi na gminnym portalu internetowym, zwrócił się o podanie mu wykazu autorów, zatrudnionych przez gminę przy jego redagowaniu.
W odpowiedzi otrzymał informację od burmistrza, iż jego prośba nie stanowi informacji o sprawach publicznych, bowiem nie odnosi się do działalności osób pełniących funkcje publiczne.
WSA nie zgodził się z taką interpretacją ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, póz. 1198 ze zm.).
WSA podkreślił, iż portal jest stroną internetową opłacaną przez gminę. Natomiast autorzy portalu wyznaczeni zostali do realizacji zadań informacyjnych gminy. Ich rolą było przekazanie lokalnej społeczności konkretnych stanowisk organu w określonych sprawach.
Zatem wykaz pracowników urzędu gminy, zatrudnionych i odpowiedzialnych za tworzenie i umieszczanie na żądanie gminy, artykułów określonej treści jest informacją publiczną – uznał WSA.
Artykuł pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Na podstawie:
Wyrok WSA w Krakowie z 6 września 2013 r., sygn. akt II SAB/Kr 134/13,