Jedna z mieszkanek gminy złożyła zastrzeżenia do projektu listy mieszkaniowej, uprawniającej do zawarcia umowy najmu z tytułu względów społecznych.
Prezydent miasta poinformował kobietę o zasadach, którymi kierowano się przy ocenie jej warunków socjalno - mieszkaniowych. Organ wyjaśnił, że nie znalazł podstaw do weryfikacji naliczonej punktacji.
Ponadto prezydent wskazał, że w zarządzeniu ustalił ostateczną listę osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu.
Kobieta poskarżyła się do sądu administracyjnego.
WSA uznał, iż przedmiotem skargi jest pismo prezydenta, a nie zarządzenie tego organu, którym ustalono ostateczną listę osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu z tytułu względów społecznych.
Prezydent rozstrzygnął zarządzeniem o ostatecznym kształcie listy osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu z tytułu względów społecznych.
Natomiast zaskarżone pismo stanowi jedynie informację o kryteriach, jakimi kierował się organ przy ocenie wniosku skarżącej o umieszczenie na tej liście.
Sąd podkreślił, iż zakresem kognicji sądów administracyjnych objęte są jedynie uchwały lub zarządzenia organów gminy dotyczące zakwalifikowania i umieszczenia na liście osób oczekujących na najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy, a także skreślenia z tej listy.
Jednak w rozpoznawanej sprawie nie było to przedmiotem zaskarżenia – podkreślił sąd.
Na podstawie:
Postanowienie WSA w Krakowie z 14 sierpnia 2015 r., sygn. akt III SA/Kr 1029/15, nieprawomocne