Jeden z mieszkańców gminy zwrócił się do sądu administracyjnego z wnioskiem o podjęcie działań w celu ograniczenia bezprawnych działań prezydenta miasta i podległych mu instytucji dotyczących reorganizacji miejsc sprzedaży na targowisku miejskim.
WSA wyjaśnił, iż merytoryczne rozstrzygnięcie wniosku o podjęcie działań ukierunkowanych na ograniczenie bezprawnych, w ocenie wnioskodawcy, czynności prezydenta miasta dotyczących reorganizacji miejsc sprzedaży na targowisku miejskim nie należy do kompetencji sądu administracyjnego.
Poznaj Linie Orzecznicze Lex >>>
Sąd podkreślił, iż nie posiada kompetencji by nakazywać właściwej jednostce prokuratury zbadanie działań organów gminy i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie odnoszącym się do cywilnoprawnych relacji pomiędzy osobami prowadzącymi działalność na targowisku miejskim a zarządcą targowiska.
Nie istnieje również podstawa prawna, która dawałaby sądowi administracyjnemu możliwość ukarania grzywną organów gminy czy zarządcy targowiska miejskiego za działania podejmowane wobec osób prowadzących działalność na targowisku miejskim – uznał sąd.
Na podstawie:
Postanowienie WSA w Gdańsku z 8 lipca 2016 r., sygn. akt III SA/Gd 638/16, nieprawomocne