Jak podkreśla członek zarządu województwa małopolskiego - Grzegorz Lipiec - głównym założeniem zaproponowanych rozwiązań jest ułatwienie mieszkańcom załatwiania spraw urzędowych, poprzez doskonalenie platform internetowych, umożliwiającym im kontakt z urzędami.
Grzegorz Lipiec zwraca ponadto uwagę na rosnącą popularność „e-kontaktu” w Urzędzie Marszałkowskim. Świadczy o tym m.in. stale rosnąca liczba dokumentów, jakie trafiają do niego za pośrednictwem platformy ePUAP. Począwszy od 2013 r., drogą tą wpłynęło około 5,5 tys. pism. W ramach UM funkcjonuje również Cyfrowa Małopolska - system informatyczny udostępniający 128 procedur, które obywatele mogą załatwić drogą elektroniczną.
Jak wynika z rozstrzygniętego ostatnio naboru, do 25 małopolskich samorządów lokalnych trafi 27 milionów złotych pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Dotacje umożliwią dalszy rozwój usług cyfrowych na szczeblu lokalnym. Jako potencjalne korzyści wynikające z tego faktu dla mieszkańców, wskazuje się krótszy czas załatwiania spraw urzędowych czy łatwiejszą komunikację z miejscowymi urzędami.
Uzyskane dofinansowanie, JST planują również przeznaczyć na informatyzację postępowań administracyjnych czy poprawę bezpieczeństwa danych. Środki pozwolą ponadto rozwijać systemy elektronicznego obiegu dokumentów oraz poprawią elektroniczną dostępność do urzędów dla osób niepełnosprawnych.
(zwrp.pl)
W Małopolsce przeznaczą 140 mln euro na rozwój e-usług w administracji
Usprawnienie komunikacji między mieszkańcami, a właściwymi urzędami gminy lub powiatu, oraz zwiększenie możliwości składania elektronicznych dokumentów - takie rozwiązania dotyczące rozwoju e-usług w administracji przewiduje się w Małopolsce. W najbliższych latach władze województwa chcą przeznaczyć na te cele blisko 140 mln euro.