Kolejnym etapem będzie wniesienie przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a następnie podpisanie umowy.
Najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu złożyło Konsorcjum firm: Budimex S.A. i Strabag Sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 14 miesięcy (z czasu na ukończenie wyłączono okresy zimowe, tj. 2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca) za kwotę ponad 719 mln zł.
Pisaliśmy o tym w artykule: Budimex i Strabag dokończą budowę A4
W przetargu na dokończenie autostrady A4 na odcinku Rzeszów-Jarosław wpłynęły w sumie dwie oferty. Oprócz Budimeksu i Strabaga ofertę, w wysokości ponad 876 mln zł, złożyło również konsorcjum firm z Salini Polska jako liderem. GDDKiA planowała przeznaczyć na tę inwestycję ponad 835 mln zł.
Odcinek A4 Rzeszów-Jarosław miał być gotowy przed Euro 2012, ale w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc. Ponad 41-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma ta budowała od 2010 r. Kontrakt na budowę opiewał na 2,1 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest z pieniędzy unijnych.
Źródło: www.gddkia.gov.pl