Większość podatników nie może załatwiać spraw podatkowych za pomocą platformy ePUAP. Urzędy skarbowe i gminy nie udostępniły na platformie swoich usług.
Od połowy czerwca działa platforma ePUAP, która umożliwia obywatelom kontaktowanie się m.in. z urzędami skarbowymi oraz urzędami gminy w sprawach podatkowych. Podatnicy mogą rozliczyć podatki dochodowe, VAT, złożyć wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, a także wysłać informację lub deklarację na podatek od nieruchomości. ePUAP przybrał w pełni operacyjną postać. Niestety zaniedbano działania mające doprowadzić organy administracji rządowej i samorządowej do rejestrowania się na portalu i oferowania tam usług (tj. oferowania możliwości realizacji różnych urzędowych spraw). Wiele urzędów przez lata oczekiwania na ePUAP (miał działać w 2008 roku) wypracowało własne narzędzia do zdalnych kontaktów z obywatelami. Ponadto, w trakcie realizacji projektu kiepsko funkcjonowała także współpraca między MSWiA oraz innymi urzędami w zakresie wzorów dokumentów do umieszczenia na platformie ePUAP. Efektem tych zaniedbań jest więc mała praktyczność całej platformy (brak dostępnych usług).
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, 19 lipca 2011 r.
Opublikowano: www.samorzad.lex.pl