Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.



Prezydent miasta stwierdził wygaśnięcie zezwolenia udzielonego przedsiębiorcy na sprzedaż alkoholu.

Organ uznał, że opłata za korzystanie z zezwolenia została zaksięgowana na rachunku gminy po upływie wymaganego terminu.

Przedsiębiorca wyjaśnił, iż dokonał wpłaty w ostatnim dniu wymaganego terminu. Jego zdaniem nie miała w tym przypadku znaczenia data zaksięgowania wpłaty na rachunku gminy.

WSA przyznał rację przedsiębiorcy.

Sąd podkreślił, iż wniesienie na rachunek gminy opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych obejmuje również wpłatę na rachunek gminy uczynioną przelewem bankowym.

Dla zachowania terminu do wniesienia opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wystarczające jest złożenie w banku dyspozycji przelewu z rachunku przedsiębiorcy w ostatnim dniu terminu.

Warunkiem jest to, iż dysponuje on środkami na pokrycie wpłaty, a bank wykona dyspozycje przed upływem terminu – uznał WSA.

Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.

Na podstawie:
Wyrok WSA w Gliwicach z 19 maja 2014 r., sygn. akt III SA/Gl 1987/13, prawomocny