Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Prezydent miasta stwierdził wygaśnięcie zezwolenia udzielonego przedsiębiorcy na sprzedaż alkoholu.
Organ uznał, że opłata za korzystanie z zezwolenia została zaksięgowana na rachunku gminy po upływie wymaganego terminu.
Przedsiębiorca wyjaśnił, iż dokonał wpłaty w ostatnim dniu wymaganego terminu. Jego zdaniem nie miała w tym przypadku znaczenia data zaksięgowania wpłaty na rachunku gminy.
WSA przyznał rację przedsiębiorcy.
Sąd podkreślił, iż wniesienie na rachunek gminy opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych obejmuje również wpłatę na rachunek gminy uczynioną przelewem bankowym.
Dla zachowania terminu do wniesienia opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wystarczające jest złożenie w banku dyspozycji przelewu z rachunku przedsiębiorcy w ostatnim dniu terminu.
Warunkiem jest to, iż dysponuje on środkami na pokrycie wpłaty, a bank wykona dyspozycje przed upływem terminu – uznał WSA.
Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Na podstawie:
Wyrok WSA w Gliwicach z 19 maja 2014 r., sygn. akt III SA/Gl 1987/13, prawomocny