Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Gmina wniosła skargę na uchwałę kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej stwierdzenia nieważności uchwały rady miasta w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie miasta.
W odpowiedzi sąd zobowiązał gminę do nadesłania uchwały rady o wniesieniu skargi.
Pomimo upływu wyznaczonego terminu gmina nie dostarczyła uchwały.
WSA zwrócił uwagę, iż wniesienie skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze bez załączenia uchwały rady gminy o wniesieniu skargi uznać należy za wniesienie skargi bez uzyskania stanowiska właściwego organu gminy.
Sąd podkreślił, iż nie określono terminu, w którym uchwała może zostać podjęta, stąd też przyjmuje się, że uchwała taka może być podjęta i przekazana do sądu administracyjnego aż do dnia wydania orzeczenia kończącego postępowanie.
Zdaniem sądu, w rozpatrywanej sprawie, zamiar zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego nie uzyskał wymaganej ustawowo akceptacji rady gminy.
Zatem wniesienie skargi przez gminę bez uzyskania wymaganej ustawowo uchwały rady gminy o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego należało uznać za niedopuszczalne – uznał sąd.
Na podstawie:
Postanowienie WSA w Gdańsku z 11 maja 2015 r., sygn. akt I SA/Gd 392/15, nieprawomocne