Każda z gmin musi podjąć:
– uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
– uchwałę w spr. metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty,
– uchwałę dot. terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– uchwałę dot. wzoru deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, w tym terminów i miejsca składania deklaracji,
– uchwałę w spr. szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę, w szczególności ilość odpadów komunalnych , częstotliwość i sposób świadczenia usług,
– uchwałę w spr. górnych stawek opłat, ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy są zobowiązani zawrzeć umowę na odbieranie odpadów komunalnych,
– uchwałę dot. wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Pobierz kompletny wykaz uchwał, które muszą podjąć rady gmin (.pdf)
Źródło: www.mos.gov.pl
"Rewolucja śmieciowa" – gminy muszą podjąć odpowiednie uchwały
Aby ułatwić pracę urzędników samorządowych Ministerstwo Środowiska opracowało tabelaryczny wykaz 7 uchwał obowiązkowych i 5 fakultatywnych, których podjęcie wynika ze znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.