Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Burmistrz miasta zwrócił się do dyrektora powiatowego zarządu dróg z wnioskiem o dopuszczenie wprowadzenia zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego w celu naprawy zapadniętej studni kanalizacji deszczowej.
Przewidywany termin wykonania robót określono na 4 dni. W tym czasie ograniczenia w ruchu miały dotyczyć pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 5 ton.
Organ zarządzający ruchem odrzucił projekt.
W związku z tym burmistrz wniósł skargę do sądu administracyjnego.
WSA wyjaśnił, iż wprowadzenie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego możliwe jest wówczas, gdy wykonywane roboty związane z utrzymaniem drogi niewymagają całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów i wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności.
Ponadto dotyczy ona sytuacji nagłych i losowych, jakimi są awarie.
Zdaniem WSA sprawa dotyczyła bez wątpienia zaplanowanych prac remontowych studzienki a nie jej awarii.
Planowane prace polegające na remoncie studzienki położonej na środku jezdni i obejmujące zaawansowane prace ziemne ograniczające ruch pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 5 ton na okres 4 dni nie spełniają przesłanek umożliwiających dopuszczenie wprowadzenia zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego – uznał WSA.
Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.
Na podstawie:
Wyrok WSA w Białymstoku z 21 października 2014 r., sygn. akt II SA/Bk 619/14, nieprawomocny