Najniższą cenę, 442,8 mln zł, zaproponowała włoska firma Impresa Pizzarotti&C. S.p.A - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

Najwyższą zaś cenę, 711,7 mln zł - proponowało konsorcjum firm Salini Impregilo S.p.A. oraz Salini Polska sp. z o.o.
Malinowski powiedział, że najwyższa oferta nie przekracza kwoty, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. Przewidziane było 963,5 mln zł.

Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji.

13-km fragment Via Baltica od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (bez węzła) będzie drugą częścią obwodnicy Łomży. Powstanie też 7-km odcinek drogi krajowej nr 64 kategorii drogi głównej przyspieszonej. Inwestycja, dofinansowana z UE, będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. Ma być gotowa w 2021 r. Oba te odcinki oraz kolejnych 7 km Via Baltica od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód (na który trwa wybór najkorzystniejszej oferty) będą stanowić obwodnicę Łomży.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Malinowski przypomniał, że Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to sześć odcinków. W czterech przetargach otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej, w dwóch kolejnych jest to planowane. (PAP)

Dowiedz się więcej z książki
Prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł