W najbliższych dniach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na dwa odcinki realizacyjne, o łącznej długości 28,4 km.
Podpisanie umowy z wykonawcami planowane jest w połowie 2017 r., dzięki czemu oddanie obydwu odcinków do użytku będzie możliwe w 2020 r. Łączny szacowany koszt inwestycji wynosi blisko 1,8 mld złotych.
- Decyzja nie była łatwa, ponieważ limit funduszy na inwestycje drogowe wynosił 107 miliardów zł, a potrzebujemy blisko dwustu. Wielokrotnie rozmawialiśmy z premierem Piotrem Glińskim oraz parlamentarzystami i w końcu znaleźliśmy rozwiązanie, by zbudować S14. Dzięki tej drodze Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z w pełni ukończonym systemem obwodnic - podkreślił wiceminister Szmit.
Jest przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi >>>
GDDKiA ogłosiła przetarg ograniczony na budowę drogi ekspresowej S14 dla następujących odcinków:
- odcinek I – od węzła Łódź – Lublinek do węzła Łódź – Teofilów (z węzłem) o długości 12,06 km.
- odcinek II – od węzła Łódź – Teofilów do drogi krajowej nr 91 w Słowiku (wraz z włączeniem do autostradowego węzła Emilia) o długości 16,34 km.
Wojewoda Łódzki wydał już ostateczne decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla obydwu odcinków.
Droga domknie obwodnicę Łodzi złożoną z odcinków autostrad A1 i A2 oraz drogi S8 i właśnie odcinka S14. Realizowany odcinek znacząco wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego.
Źródło: komunikat Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa