Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała, że abonenci poszkodowani przez powódź mogą wnioskować o umorzenie zaległych opłat abonamentowych. Szef Rady Maciej Świrski zaapelował również do Poczty Polskiej, by wydłużyła tym osobom terminy uregulowania zaległości.

Jak poinformowano w komunikacie na stronie internetowej KRRiT, przewodniczący Rady zaproponował, by Poczta Polska rozważyła możliwość wydłużenia terminów do uregulowania zaległości wskazanych w upomnieniach, przesunięcia egzekucji należności, a także zawieszenia przeprowadzania kontroli wykonania obowiązku rejestrowania odbiorników na terenach objętych powodzią.

Zobacz również: Specustawa powodziowa - zmiany dla ludzi, firm i gmin

- Ponadto Maciej Świrski zapowiedział, że abonenci, którzy ponieśli dotkliwe straty w wyniku powodzi, mogą zwracać się do KRRiT z wnioskiem o umorzenie zaległych opłat abonamentowych, wraz z protokołem strat powstałych w czasie trwania powodzi i usuwania jej skutków - czytamy.

Czytaj też w LEX: Pobieranie opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych - uwagi na tle orzecznictwa sądów administracyjnych >

Według KRRiT jest to zgodne z art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z dnia 21 kwietnia 2005 r., w którym wskazano, że KRRiT w wyjątkowych sytuacjach losowych [...] może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych, odsetki za zwłokę w ich uiszczaniu, opłatę, o której mowa w art. 5 ust. 3, oraz odsetki za zwłokę w jej uiszczeniu.

Czytaj też w LEX: Przesłanka wieku 75 lat jako okoliczność zwalniająca z obowiązku uiszczania opłaty abonamentowej >

W komunikacie podkreślono, że powódź należy zaliczyć do wyjątkowych sytuacji losowych. - Przewodniczący zarekomendował również, aby pracownicy placówek Poczty Polskiej S.A. usytuowanych na terenach objętych powodzią informowali o tych możliwościach abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej - podano. (kk/PAP)