Zmiany polegają na zwolnieniu w okresie zawieszenia działalności gospodarczej z obowiązków związanych z rachunkowością, czyli z: prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania, badania, składania w sądzie rejestrowym oraz składania do publikacji sprawozdania finansowego, jak również sporządzania i składania sprawozdania z działalności. Zwolnienie to dotyczy tylko pełnego roku obrotowego, w którym trwa stan zawieszenia. W przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze majątkowym lub finansowym przedsiębiorca pozostaje zobowiązany do ujawnienia ich w księgach rachunkowych. Pociąga to za sobą obowiązki związane z zamknięciem roku obrotowego.
Ustawodawca założył, że wprowadzone zmiany mają poprawić sytuację przedsiębiorcy w okresie zawieszenia działalności gospodarczej przez eliminację zbędnych obowiązków i przyczynić się do zmiany klimatu prowadzenia działalności gospodarczej na bardziej przyjazny i zachęcający do aktywizacji gospodarczej społeczeństwa oraz poprawę klimatu inwestycyjnego.
(Dz. U Nr 102, poz. 585)
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line