Z dniem 1 grudnia 2010 r. wejdzie w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 września 2010 r. w sprawie wniosków o wpis albo zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych (Dz. U. Nr 173, poz. 1170), z wyjątkiem § 4 i 5, które weszły w życie z dniem 23 września 2010 r.
Przewidziany w rozporządzeniu elektroniczny tryb składania wniosków powinien przyczynić się do usprawnienia funkcjonowania rejestru agentów ubezpieczeniowych, co byłoby zgodne z wytyczną określoną w upoważnieniu do wydania niniejszego rozporządzenia. Zmiany powinny w szczególności przyspieszyć dokonywanie wpisów, zapewnić większą aktualność rejestru, uprościć czynności podejmowane w zakładach ubezpieczeń i w pewnym stopniu pozwolić na ograniczenie kosztów ich działalności.
Przepisy § 4 i 5 rozporządzenia, które weszły w życie z dniem 23 września 2010 r., mają na celu zapewnienie dostępu do systemu teleinformatycznego wyłącznie osobom odpowiedzialnym w zakładzie ubezpieczeń do składania wniosków o wpis i wniosków o zmianę wpisu oraz oświadczeń związanych z tymi wnioskami.
Z dniem wejścia w życie rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2005 r. w sprawie sposobu składania wniosków o wpis albo o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych oraz wykazu dokumentów dołączanych do takich wniosków (Dz. U. Nr 125, poz. 1052).
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line