Przed złożeniem dokumentów (osobiście bądź pocztą) wszyscy kandydaci proszeni są o uprzednią rejestrację na stronie internetowej www.nabor.ora.waw.pl
Egzamin wstępny na aplikację adwokacką odbędzie się 29 września 2012 r. Termin składania dokumentów upływa z dniem 15 sierpnia 2011 r. (data stempla pocztowego). Wszelkie niezbędne informacje znajdują się w e-mailu przesłanym do Państwa po zarejestrowaniu się na stronie.
W związku z licznymi zapytaniami uprzejmie informujemy, że nie obowiązuje regionalizacja składania wniosków. O wyborze siedziby komisji kwalifikacyjnej do której należy składać dokumenty decyduje kandydat.
Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
wniosek o dopuszczenie do egzaminu, (wydrukowany z extranetu)
oryginał lub poświadczony przez bank odpis dowodu uiszczenia opłaty.
W wypadku przelewów dokonywanych drogą elektroniczną dokument powinien być opatrzony przez bank wzmianką, że nie wymaga podpisu ani pieczęci banku albo, że wydruk spełnia wymogi z art. 7 prawa bankowego. Możliwe jest uiszczanie opłaty przekazem pocztowym. Opłata za egzamin wstępny wynosi 750,00zł. należy ją uiścić na rachunek bankowy Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00 – 950, Warszawa) w Narodowym Banku Polskim: nr: 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000 z dopiskiem: „opłata za egzamin wstępny na aplikację adwokacką". UWAGA!Dokument przelewu powinien być dokumentem potwierdzającym DOKONANIE przelewu, a nie jego przyjęciem do realizacji.
Kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczpospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego.
Zamiast tych dokumentów można złożyć zaświadczenie, z którego wynikać musi, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 7 dni przed terminem egzaminu wstępnego dokumentów, o których mowa wyżej.
- życiorys (wraz z datą i miejscem urodzenia).
- odpis skrócony aktu małżeństwa (tylko w przypadku zmiany nazwiska po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych).
- kwestionariusz osobowy, (wydrukowany z extranetu).
- trzy zdjęcia zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
W Warszawie rejestracja kandydatów do egzaminu jest elektroniczna
Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie informuje osoby przystępujące w 2012 r. do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką w Warszawie, o uruchomieniu rejestracji on-line.