Tego kluczowego dla dopuszczalności reklamowania w internecie orzeczenia dotyczy opublikowana w programie LEX Prawo Europejskie glosa autorstwa dr Małgorzaty Sieradzkiej , autorki komentarzy do ustaw z zakresu prawa konkurencji i ochrony konsumentów. Zdaniem autorki, z komentowanego orzeczenia wynika, że "jako reklamę należy kwalifikować wszelkie formy przekazu bezpośredniego oraz pośredniego, jeśli wpływają lub potencjalnie mogą wpłynąć na zachowanie gospodarcze konsumentów. Jedną z postaci reklamy może być używanie metatagów w metadanych, jeśli jego celem staje się zachęcenie odbiorcy (użytkownika Internetu) do odwiedzenia strony i zainteresowania się jego towarami lub usługami."
Chociaż sprawa dotyczyła "zagranicznych" stanów faktycznych i prawnych (spór toczył się między belgijskimi przedsiębiorstwami), jej rozstrzygnięcie ma znaczenie dla stosowania prawa w Polsce, ponieważ odnosi się do interpretacji unijnej dyrektywy dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej (obecnie: nr 2006/114/WE, dawniej: nr 84/450/EWG) implementowanej przez kraje UE, w tym Polskę. Z tego też względu znaczną część swojego opracowania autorka poświęca analizie skutków wyroku dla prawa polskiego - przede wszystkim możliwości kwalifikacji użycia cudzego oznaczenia w metatagach strony internetowej na podstawie różnych przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W ocenie M. Sieradzkiej, "praktyka wykorzystania cudzych oznaczeń może być kwalifikowana jako reklama wprowadzająca w błąd, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, [...] jednakże w przypadku meta-tags mamy do czynienia z sytuacją, gdy przekaz reklamowy nie jest odbierany przez użytkownika, gdyż występuje efekt wyszukiwania. Zdaniem autorki charakter reklamowy omawianej praktyki nie podlega tym samym wskazanemu przepisowi ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, "może jednak z powodzeniem zostać oceniony na podstawie art. 3 ust. 1 tejże ustawy".
Pełną wersję tekstu glosy znaleźć można w programie LEX Prawo Europejskie. Spośród wielu sposobów wyszukiwania najszybciej można dotrzeć do jej treści wpisując w wyszukiwarce pełnotekstowej wyraz "glosa" i sygnaturę orzeczenia. Glosa jest również dostępna spod odpowiednich artykułów zarówno dyrektywy 2006/114/WE (zob. art. 2 lit. a) jak i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (zob. art. 16 ust. 1) po kliknięciu na link "tezy z piśmiennictwa", skąd po odnalezieniu tez omawianej glosy można przejść do pełnej wersji jej treści.
Użycie cudzego znaku towarowego w metatagach to nieuczciwa konkurencja w internecie
Użycie znaku towarowego konkurenta jako metatagu słowa kluczowego strony internetowej może zostać zakwalifikowane jako reklama wprowadzająca w błąd - tak wynika z zapadłego 11 lipca br. wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości(sygn. C-657/11).