Wdrożenia zaplanowano w czterech etapach po 26 lokalizacji, odpowiednio w terminach: 01 lipca 2010 r., 01 sierpnia 2010 r., 01 września 2010 r. i 01 października 2010 r.
Informatyzacja wydziałów ksiąg wieczystych, ze względu na skalę przedsięwzięcia, realizowana jest etapami i opiera się m.in. na projektach wchodzących w pakiety programów pomocowych Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz projektach własnych (realizowanych przy pomocy środków budżetu państwa). I tak dotychczas system informatyczny zakładania i prowadzenia ksiąg wieczystych wdrożono: w ramach programu PHARE 2000 w 30 wydziałach ksiąg wieczystych (znajdujących się w 24 sądach rejonowych), w ramach programu PHARE 2001 w 36 wydziałach ksiąg wieczystych, w ramach programu PHARE 2003 w 55 wydziałach ksiąg wieczystych, w ramach środków budżetowych w dniu 01 lutego 2008 r. w 21 wydziałach ksiąg wieczystych oraz w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego w kolejnych 100 wydziałach ksiąg wieczystych.