Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach w piśmie z dnia 20 kwietnia 2011 r. (WA-0250/33/11) stwierdziła, iż organ stanowiący powinien zatwierdzać sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu w formie uchwały, przy czym uchwała ta powinna być odrębnym dokumentem. Możliwe jest jednak zatwierdzenie wyłącznie poprzez odnotowanie w protokole z sesji faktu rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań; rozwiązanie takie w dalszym ciągu będzie wypełniało obowiązek wynikający z art. 270 ust. 4 ustawy o finansach publicznych.
Należy jednak podkreślić, iż nie należy łączyć w jednej uchwale rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań z udzieleniem dla wójta (burmistrza, prezydenta miasta) bądź zarządu powiatu albo województwa. Absolutorium udzielane jest na podstawie art. 271 ustawy o finansach publicznych, a rozpatrzenie sprawozdań jest jedną z przesłanek ku temu. Dlatego też powinno zostać zawarte w odrębnej uchwale.
Na podstawie: www.rio.katowice.bip.net.pl
Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.lex.pl/samorzad