Dzieci dzwonią do telefonów zaufania kiedy potrzebują opieki i wsparcia. Konsultanci tych linii są w najmłodszymi w ciągłym kontakcie. W 2011 roku odebrali 14 milionów połączeń na całym świecie. Rozmawiają z dziećmi, wysłuchują ich problemów. Każdego dnia wskazują dzieciom i młodzieży specjalistów, u których mogą uzyskać bezpośrednią pomoc w swoim środowisku lokalnym. - Głosy tych dzieci powinny być usłyszane podczas definiowania Celów Zrównoważonego Rozwoju - mówi Nenita La Rose, dyrektor CHI. - Jeśli tak się nie stanie, nie uda się go osiągnąć - dodaje.
Podczas 6. Międzynarodowych Konsultacji CHI przyjęto rezolucję, której celem jest zapewnienie, że telefoniczna pomocy najmłodszym będzie dostępna w każdym kraju.

Rezolucja ws. roli dziecięcych telefonów zaufania w systemie ochrony dzieci
Jako reprezentanci telefonów zaufania dla dzieci ze 136 krajów świata bronimy praw dzieci do bycia wysłuchanym i do ochrony przed przemocą. Komitet Praw Dziecka ONZ oraz UN Study on Violence against Children uznały działania telefonów zaufania dla dzieci jako podstawowe narzędzie przeciwdziałania krzywdzeniu i ochrony dzieci przed przemocą.
Przez ostatnie 10 lat telefony zaufania dla dzieci na całym świecie odebrały ponad 140 milionów połączeń od młodych ludzi potrzebujących opieki i ochrony. Konsultanci telefonów zaufania słuchają, doradzają, informują o możliwościach uzyskania pomocy specjalistycznej, a w razie konieczności oferują inne formy pomocy we współpracy z partnerskimi organizacjami i instytucjami.
19 października 2012 r., podczas spotkania w Durbanie (RPA) na 6. Międzynarodowych Konsultacjach Child Helpline International, przedstawiciele telefonów zaufania dla dzieci postanowili zagwarantować każdemu dziecku dostęp do pomocy telefonicznej w następujący sposób:
a) zwiększając dostęp do telefonów zaufania dla dzieci w każdym kraju na świecie;
b) promując stałe finansowanie dla wszystkich telefonów zaufania dla dzieci;
c) promując zawieranie partnerstw z firmami z sektora IT i telekomunikacji, aby zapewnić umożliwić dzieciom bezpłatny dostęp do pomocy telefonicznej

Uczestnicy spotkania w Durbanie wzywają partnerów rządowych, instytucjonalnych oraz sektor prywatny do:
1. Uznania unikalnej roli telefonów zaufania dla najmłodszych we wzmacnianiu systemu ochrony dzieci;
2. Partnerstwa z telefonami zaufania dla dzieci w celu zapewnienia ciągłości usług i darmowego dostępu dzieci do pomocy telefonicznej;
3. Zagwarantowania, że cele zrównoważonego rozwoju POST-2015 ustanowione na rok 2015, obejmą ochronę i wsparcie dzieci i młodzieży.