W najnowszym badaniu WK index zapytaliśmy partnerów w firmach prawniczych, czy w związku z tym korporacje radców prawnych i adwokatów powinny przeprowadzić kampanię popularyzującą korzystanie z usług licencjonowanych prawników. Tak i zdecydowanie tak odpowiedziało 62 proc. ankietowanych.

Tymczasem według najnowszych badań WK Index, które realizuje instytut badania opinii IPOS na zlecenie Wolters Kluwer Polska wśród partnerów w największych kancelariach aż 62 proc. ankietowanych uważa, że korporacje zawodowe powinny podjąć działania zmierzające do promocji i popularyzacji wśród przedsiębiorców konieczności korzystania z usług licencjonowanych prawników. 34 proc. badanych jest przeciwnego zdania.

Przypomnijmy. Już w październiku 2007 roku Krajowa Rada Radców Prawnych podjęła uchwałę, w której radcy napisali: "Dostrzegając zagrożenia związane z rozpowszechnianiem nieprawdziwego i negatywnego wizerunku zawodu radcy prawnego oraz samorządu radcowskiego, uznajemy za konieczne podjęcie wielostronnych działań dla wykreowania i rozpowszechniania prawdziwego, pozytywnego oblicza zawodu i środowiska. To jedno z najważniejszych zadań stojących przed samorządem i dlatego niezbędne są starania organizacyjne i nakłady finansowe. " Radcy zdecydowali, że dla osiągnięcia tego celu nie wystarczą działania oparte na społecznej pracy członków organów samorządu. Zjazd zalecił nawiązanie stałej współpracy z profesjonalną agencją ds. public relations, która opracuje dla potrzeb organów samorządu strategię budowy i ochrony wizerunku zawodu radcy prawnego i korporacji.

(Źródło: KW/IPSOS/WKP)