W opublikowanej 14 marca w unijnym dzienniku urzędowym (serii C nr 98, s. 26) skardze Komisja żąda stwierdzenia przez Trybunał, że poprzez brak ustanowienia krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego i połączenia go z krajowymi rejestrami elektronicznymi innych krajów UE, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy art. 16 ust. 1 i 5 rozporządzenia nr 1071/2009 ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
Zgodnie z powołanymi przepisami krajowe rejestry elektroniczne należało ustanowić i przyłączyć do rejestrów innych państw najpóźniej do 31 grudnia 2012 r. Polska nie wypełniła jeszcze tego obowiązku, co skutkuje nieefektywnością wzajemnych połączeń między rejestrami na szczeblu unijnym. Połączenie rejestrów krajowych jest bowiem niezbędne, aby ułatwić przepływ informacji między krajami UE w sprawie możliwych naruszeń popełnianych przez spółki prowadzące międzynarodowe przewozy towarowe lub pasażerskie (np. przekraczania dopuszczalnego czasu prowadzenia pojazdu albo fałszowania zapisów tachografu).
ETS nadał sprawie sygnaturę C-23/16. Rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu około 20 miesięcy od daty rozpoczęcia postępowania przed ETS, tyle bowiem trwa średnia oczekiwania na wyrok ETS dotyczący skargi bezpośredniej (więcej zob.: ETS poprawił swoją wydajność w 2014 roku>>).