Według ustawy o radiofonii i telewizji reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny. KRRiT przeanalizowała programy Eski TV i Polo TV pod kątem długości reklam, a także zbadała prowadzone przez obu nadawców ewidencje reklam i przekazów autopromocyjnych oraz nagrania oznaczeń sponsorów audycji sponsorowanych. Doszła do wniosku, że obie stacje przekroczyły wielokrotnie dozwolony limit reklam oraz naruszyły przepisy rozporządzenia KRRiT o sposobie prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Polo TV naruszyła też rozporządzenie regulujące warunki lokowania produktów, a Eska TV - rozporządzenie dotyczące sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów.
W przypadku Polo TV wzięto pod uwagę program wyemitowany 3 czerwca br. Zbadano program Eski TV nadany w dniach od 25 do 28 maja.
Jak czytamy w komunikacie Krajowej Rady, kary zostały wymierzone poniżej górnej wysokości. Mimo stwierdzenia szkodliwości naruszeń, wynikającej z ich wymiaru czasowego, wielokrotności i różnorodności, KRRiT wzięła pod uwagę m.in. przyczyny ich zaistnienia (usterki techniczne) podniesione w odwołaniu nadawcy oraz zakres podjętych działań, mających im zapobiegać w przyszłości.
Nadawcy obu stacji należą do ZPR. Polo TV i Eska TV nadawane są naziemnie w ramach telewizji cyfrowej