Projekt określa szczegółowo tryb rejestracji i sposób prowadzenia rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy, zakresy informacji niezbędnych do rejestracji oraz informacji gromadzonych o osobach zarejestrowanych, wymagane przy rejestracji dokumenty niezbędne do ustalenia statusu oraz uprawnień rejestrowanych osób oraz treść oświadczenia o prawdziwości danych składanego przez bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Zmiany proponowane w projekcie wynikają zarówno ze zmiany ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, doświadczeń, jakie wyniesiono z dotychczas obowiązujących w tym zakresie przepisów, jak również postępu i nowych rozwiązań w zakresie możliwości elektronicznego przepływu danych, jakie zaistniały już po wydaniu aktualnie obowiązującego rozporządzenia.
Wprowadzone, w stosunku do obecnie obowiązującego rozporządzenia, zmiany polegają przede wszystkim na:
- dostosowaniu przepisów rozporządzenia do aktualnego brzmienia ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- usprawnieniu procesu rejestracji przez powiatowe urzędy pracy osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- umożliwieniu, w celu przyspieszenia i usprawniania samego procesu rejestracji, przekazania danych zbieranych w trakcie rejestracji wcześniej drogą elektroniczną;
- wprowadzeniu możliwości złożenia wniosku o rejestrację za pośrednictwem formularza elektronicznego oraz dokonania rejestracji na podstawie takiego wniosku;
- uznaniu, iż rejestr bezrobotnych i poszukujących pracy stanowi elektroniczny zbiór danych o bezrobotnych i poszukujących pracy uzyskanych w trakcie rejestracji oraz w trakcie posiadania statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy;
- rezygnacji z jednolicie ustalonego, graficznego wzoru karty rejestracyjnej bezrobotnego i poszukującego pracy.
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Źródło: www.rcl.gov.pl, stan z dnia 22 marca 2012 r.