W dniu 10 lutego 2011 r. Minister Środowiska wydał rozporządzenie w sprawie sprawozdania o przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych oraz o wielkości wykorzystanych środków (Dz. U. Nr 38, poz. 198). Należy przypomnieć, iż zgodnie z przepisami Rozdziału 12 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. Nr 79, poz. 666) marszałek województwa realizuje zadania w zakresie prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych na terenie województwa jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej. Spoczywa na nim też obowiązek sporządzenia i przedłożenia właściwemu wojewodzie i ministrowi właściwemu do spraw środowiska, w terminie do dnia 15 marca roku następującego po roku otrzymania dotacji celowej na prowadzenie publicznych kampanii edukacyjnych, sprawozdania o przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych oraz o wielkości wykorzystanych środków, które zostały przekazane na ten cel. Zgodnie z nowym rozporządzeniem sprawozdanie to może być przekazywane w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowalnym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Wzór sprawozdania stanowi załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.
Również w dniu 10 lutego 2011 r. Minister Środowiska wydał rozporządzenie w sprawie zbiorczego sprawozdania o bateriach i akumulatorach oraz o zużytych bateriach i zużytych akumulatorach (Dz. U. Nr 38, poz. 200). Marszałek Województwa zobowiązany jest przekazać sprawozdanie w terminie do dnia 15 kwietnia Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska. Również i w przypadku tego sprawozdania, dopuszczalna jest forma pisemna lub w dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowalnym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Wzór sprawozdania stanowi załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, tj. 10 marca 2011 r.
Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.lex.pl/samorzad