Akcja jest realizowana w ramach projektu "Wzmocnienie działań antykorupcyjnych w Polsce", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Środków Przejściowych 2005 (Transition Facility 2005) i środków budżetowych MSWiA. Podejmowane w ramach kampanii działania są zgodne z dokumentem rządowym Program Zwalczania Korupcji - Strategia Antykorupcyjna - II Etap Wdrażania 2005 - 2009.

W ramach dwutygodniowej kampanii przewidywane są m.in.:

  • emisja spotów radiowych odsyłających słuchaczy do serwisu internetowego www.antykorupcja.gov.pl poświęconego zagadnieniom przeciwdziałania i zwalczania korupcji.
  • dystrybucja ulotek edukacyjnych, plakatów i naklejek.
  • emisja bannerów internetowych promujących serwis informacyjny www.antykorupcja.gov.pl,
Antykorupcja lekarstwem na różnorodne problemy społeczeństwa

Wykorzystując materiały reklamowe i informacyjne, MSWiA chce przede wszystkim obniżyć poziom przyzwolenia na zachowania korupcyjne. Wspomniane materiały dostarczają również praktycznych wskazówek jak unikać sytuacji korupcyjnych i pokazują właściwą postawę oraz modele zachowań w przypadku zetknięcia się z tym zjawiskiem. Osią kampanii jest internetowy serwis informacyjny poświęcony zagadnieniom związanym z przeciwdziałaniem i zwalczaniem korupcji w Polsce utworzony w MSWiA:

www.antykorupcja.gov.pl

Zatrzymajmy korupcję

"NIE" dla korupcji w służbie zdrowia

Część działań w ramach kampanii dedykowana jest zjawisku korupcji w ochronie zdrowia. Hasło akcji nawiązujące do tematyki medycznej brzmi: "Nie odkładaj kuracji. Leczmy się uczciwie".
Ta część kampanii obejmuje m.in.

  • 7 mln odsłon bannerów internetowych na 10 portalach,
  • emisję 90 spotów radiowych w programach I i III Polskiego Radia,
  • dystrybucję miliona ulotek i 5 tys. plakatów przeznaczonych dla pacjentów i pracowników ochrony zdrowia (inserty w Fakcie, Pulsie Medycyny i mailing do placówek ochrony zdrowia).

Działania informacyjne potrwają do 11 lipca. W drugim etapie projektu przeprowadzone zostanie badanie sondażowe dotyczące zagadnień korupcyjnych.
Zleceniodawcą kampanii jest Fundacja "Fundusz Współpracy", Beneficjentem projektu jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, projekt koordynuje Departament Administracji Publicznej MSWiA, zaś jego Wykonawcą jest agencja profile sp. z o.o. wyłoniona w drodze przetargu.

Oficjalne źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji