"Życie jest takie krótkie. Rozwiedź się. Billboard z takim napisem przetrwał w Chicago tylko tydzień. Plakat, który był reklamą kancelarii prawniczej, wywołał wielki skandal. Po siedmiu dniach w pośpiechu usuwali go robotnicy. Przypominamy, że w USA nie obowiązują żadne zasady etyki reklamy zawodów prawniczych.
W całej sprawie nie chodziło ani o półnagą kobietę, ani o gołą męską klatę, która pojawiła się na billboardzie. Poszło oczywiście o hasło. Od momentu zainstalowaniu reklamy, prawniczki Corri Fetman i Kelly Garland zaczęły dostawać setki skarg: od sąsiadów, urzędników i innych prawników. - Takie hasło hańbi ten zawód! - pisali adwokaci. Rozwiązanie znalazł mieszkający w pobliżu billboardu urzędnik miejski, donosi PAP. - Zadzwoniłem do zarządcy budynku i powiedziałem mu, żeby zrobił swoje. I zrobił - powiedział Burton Natarus i zapewnił, że nie chodziło mu o treść reklamy. - Nie mieli na nią pozwolenia i musieli ją zdjąć - wyjaśnił lakonicznie. Fetman i Garland twierdzą, że są zrozpaczone. - Po prostu zdarli nasz billboard. Zniszczyli go, a to było dzieło sztuki, nasza własność. Czuję, że pogwałcono moje prawa - powiedziała Fetman.
Sama reklama była oczywiście strzałem w dziesiątkę. - Odkąd ją powiesiłyśmy, liczba zgłoszeń gwałtownie wzrosła - mówią właścicielki kancelarii.
Przedstawiona powyżej historia ze Stanów Zjednoczonych byłaby w polskich warunkach nie możliwa. Przypomnijmy, że w Polsce radcy prawni uznają obecne regulacje zasad informowania o swoich usługach za zbyt restrykcyjne. Nie odpowiadają one potrzebom rynku ani działających na nim fachowców - mówili uczestnicy kolejnej kolacji prawniczej Rzeczpospolitej i Wolters Kluwer Polska, poświęconej reklamie usług prawniczych i proponowanych zmian w kodeksie etyki radców prawnych. Niedoinformowani klienci nie mogą wybrać najlepszego dla siebie prawnika. Dlatego specjalny zespół Krajowej Rady Radców Prawnych, pracujący pod kierunkiem Macieja Bobrowicza, wiceprezesa KRRP, opracował projekt radykalnej zmiany zasad radcowskiej etyki zawodowej. Na trzecim już spotkaniu organizowanym przez Wolters Kluwer Polska i "Rz" rozpoczęliśmy debatę nad tą inicjatywą zmierzającą między innymi do liberalizacji zasad stosowania marketingu, a zwłaszcza reklamy usług radców prawnych.
(Źródło: PAP/KW)