Siedem dużych międzynarodowych konsorcjów chce doradzać władzom miasta, jakie inwestycje najlepiej finansować w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Oferty w przetargu złożyły m.in. PricewaterhouseCoopers z partnerami z Londynu, doradca finansowy Deloitte w konsorcjum m.in. z kancelarią prawną Wardyński i Wspólnicy, Ernst & Young Corporate Finance, Depfa Bank z Irlandii oraz konsorcja greckie i hiszpańskie. Urzędnicy ocenili oferty pod względem formalnym i zaprosili wybrańców do prezentacji cen i możliwości doradczych.
Siedem dużych międzynarodowych konsorcjów chce doradzać władzom miasta, jakie inwestycje najlepiej finansować w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Oferty w przetargu złożyły m.in. PricewaterhouseCoopers z partnerami z Londynu, doradca finansowy Deloitte w konsorcjum m.in. z kancelarią prawną Wardyński i Wspólnicy, Ernst & Young Corporate Finance, Depfa Bank z Irlandii oraz konsorcja greckie i hiszpańskie. Do kolejnej rundy przetargu nie dostały się konsorcja firm KPMG Advisory Sp. z o.o (lider konsorcjum) oraz firmy wchodzące w skład konsorcjum: AGUA Y ESTRUCTURAS S.A i MGGP S.A Garrigues Polska i Pablo Olabarri Gortazar sp. k (lider konsorcjum) oraz firmy wchodzące w skład konsorcjum: J&A Garrigues S.L, Gerens Management Group S.A, Everis Spain S.L, APIA XXI S.A. Firmy te, według komisji nie spełniły wymogów formalnych.
- Wymogi formalne spełniło 5 konsorcjów, mówi Anna Konarzewska, ale według Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówień, ( w skrócie zwanych siwz - dostępny na stronie internetowej Biura Obsługi Inwestorów), do kolejnego etapu zaproszone są te firmy, które za swoją stronę metodologiczną uzyskały minimum, 50% z 60 punktów możliwych do przyznania.
Wymogi zapisane w istotnych warunkach zamówień publicznych spełniły cztery konsorcja i one będą mogły przystąpić do drugiego etapu, czyli negocjacji umowy ramowej. Są to: Deloitte Advisory Sp. z o.o (lider konsorcjum). Pozostali członkowie konsorcjum: Mott MacDonald Ltd, Wardyński i Wspólnicy, Bezan Brittan LLP, Aon Polska Sp. z o.o. A takze Ernst&Young Corporate Finance (lider konsorcjum) oraz członkowie konsorcjum: EC Harris Sp. z o.o, DLA Piper UK LLP i DLA Piper Wiater Sp.k. W gronie szczęśliwców znalazł się też DEPFA BANK (lider konsorcjum) i pozostali człolnkowie konsorcjum: FaberMaunsell Polska Sp. z o.o. W finale dokumenty złoży również PricewaterhouseCoopers, PWC Polska Sp. z o.o (lider konsorcjum) i pozostali członkowie konsorcjum: Eversheds LLP i Wierzbowski Eversheds sp.k
Ratusz chce wybrać nawet kilka firm, które wykażą się doświadczeniem międzynarodowym w przygotowywaniu kontraktów z prywatnymi przedsiębiorstwami realizującymi inwestycje publiczne. Do 2012 r. władze Warszawy zamierzają wydać ponad 15 mld zł na inwestycje, ale z tego niemal połowę będą musiały pożyczyć w bankach, jeśli nie znajdą innych źródeł finansowania. Miasto szuka więc nowych możliwości w kapitale prywatnym. W systemie ppp chce m.in. remontować kamienice, budować halę koncertową i parkingi podziemne. Władze Warszawy liczą też, że w ten sposób uda się remontować placówki służby zdrowia, a nawet zbudować Szpital Południowy . Wybrani w przetargu doradcy na analizę wskazanych przez miasto projektów będą mieli 36 miesięcy.
Przypomnijmy. Pprzedstawiciele organizacji zrzeszających pracodawców zaproponowali niedawno powołanie specjalnej grupy ekspertów, tzw. Centrum PPP. Z jego pomocy mógłby korzystać sektor publiczny realizujący programy w ramach partnerstwa. Zadaniem Centrum byłoby przygotowywanie standardów dotyczących umów i trybów postępowania, a także ich późniejszy audyt. Eksperci mieliby także popularyzować PPP, prowadzić działalność edukacyjną, monitorować przedsięwzięcia realizowane w tym systemie oraz przygotowywać propozycje zmian w prawie, a przy okazji monitorować i analizować wskazane projekty PPP.
(Źródło: Biznes Polska/ BIP/UM/KW)
Kancelarie walczą o kontrakt z miastem
Kancelarie DLA Piper WIater, Wardyński i Wspólnicy oraz Wierzbowski Eversheds pozostały w grze w przetargu na doradcę strategicznego miasta Warszawy, co do przedsięwzięć, które mają być zrealizowane w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne.