W listopadzie w Warszawie odbyła się współorganizowana przez PAIiIZ konferencja nt. wytycznych OECD dla przedsiębiorstw międzynarodowych. Impreza przyciągnęła liczne grono managerów zainteresowanych tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Od 2001 roku PAIiIZ pełni funkcję krajowego punktu kontaktowego OECD. Jednym z zadań Agencji jest promowanie OECD Guidelines. Wytyczne mają coraz większe znaczenie dla funkcjonowania firm i planowania ich polityki CSR-owej. Zdaniem Grzegorza Piskalskiego, dyrektora fundacji Centrum CSR.pl, istnieje potrzeba unifikacji i standaryzacji programów CSR-owych. Znakomitym punktem odniesienia do stworzenia takich standardów mogą być właśnie OECD Guidelines.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to koncepcja, która zakłada, że firma uznaje swoje zobowiązania wobec społeczeństwa w zakresie szerszym niż tylko biznesowy. Stephen Poloz podkreślił w swoim wystąpieniu, że w dobie globalizacji rola interesów społecznych staje się dla coraz bardziej istotna dla biznesu, a CSR rozwija się nie dlatego, że takie są oczekiwania społeczeństwa, lecz dlatego, że same firmy czują taką potrzebę. Piskalski dodał też, że zauważalnym trendem jest wzrost świadomości znaczenia CSR-u również wśród podmiotów niekomercyjnych, takich jak: fundacje, związki zawodowe czy instytucje administracji publicznej.
Gośćmi konferencji byli: Joanna Mikos – dyr. Departamentu Informacji Gospodarczej PAIiIZ, Clemens Rode – Fundacja Fryderyka Eberta, Stephen Poloz - Export Development Canada, Grzegorz Piskalski i Piotr Pyszak - Fundacja CentrumCSR.PL, Krzysztof Zgoda reprezentujący Komisję Krajową NSZZ „Solidarność”, Peter Pennartz, SOMO / OECD Watch, Holandia, Annabel Short, Business and Human Rights Resource Centre oraz Yann Queinnec z SHERPA.