Prawo oświatowe zobowiązuje dyrektora szkoły do przedstawienia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego zależne od celu
Na koniec roku szkolnego musi przekazać kompletne wyniki oraz wnioski ze sprawowanego wewnętrznego nadzoru pedagogicznego, w tym prowadzonej ewaluacji, kontroli, wspomagania i monitorowania. Musi też opracować dokument podsumowujący nadzór pedagogiczny.
Przepis § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25.08.2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego stanowi uszczegółowienie powyższego przepisu. Zgodnie z rozporządzeniem, dyrektor przedszkola przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego do 31 sierpnia.
Przykładowo - oceniając wdrożanie podstawy programowej, należy rozważyć, czy:
- nauczyciele brali udział w szkoleniach dotyczących realizacji nowej podstawy programowej;
- dostosowano programy nauczania do możliwości i potrzeb uczniów;
- dokonano wstępnej diagnozy wiedzy i umiejętności uczniów (należy podać efekty i wnioski);
- monitorowano na bieżąco realizację podstawy programowej (należy podać wyniki i wnioski);
- przeprowadzono monitorowanie pracy nauczycieli w celu podniesienia jakości edukacji włączającej (należy podać wyniki i wnioski);
- zorganizowano różnorodne zajęcia dodatkowe dla uczniów zdolnych;
- nauczyciele uwzględniali możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- uruchomiono specjalną platformę umożliwiającą kontakt mailowy z rodzicami w celu analizowania oczekiwań, spostrzeżeń i wydarzeń (należy podać tematy i efekty współpracy);
- współpracowano z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w ramach ... (należy podać efekty współpracy).
Więcej: Wyniki i wnioski ze sprawowania nadzoru pedagogicznego w szkole w roku szkolnym 2017/18>>