Na zachowanie kontrolerów skarżą się opiekunowie dzieci, wskazują m.in., że sprawdzający bilety nie udzielają dzieciom niezbędnych informacji, niedokładnie sprawdzają dokumenty, są nieuprzejmi i nastawieni jedynie na wyegzekwowanie opłat od opiekunów.
"Pragnę podkreśić, że dzieci podróżujące środkami transportu powinny być grupą traktowaną w szczególny sposób - cierpliwie i wyrozumiale. Osoby dokonujące kontroli biletów powinny mieć na uwadzę wiek kontrolowanych dzieci. Dotyczy to w szczególności dzieci z niepełnosprawnością." - pisze rzecznik i apeluje do organów sprawujących nadzór nad kontrolerami, by podjęły odpowiednie działania w celu poprawy tej sytuacji.
Rzecznik: kontrolerzy powinni być grzeczniejsi dla młodzieży
Do biura rzecznika praw dziecka wpływa coraz więcej skarg na nieuprzejme zachowanie kontrolerów biletów, dlatego RPD apeluje o interwencję do burmistrzów, prezydentów miast i wójtów.