Internetowe księgarnie podjęły w tym roku ostrą walkę o wyceniany na 1 mld zł rynek podręczników. Prześcigają się w wymyślaniu sposobów na skłonienie rodziców do zakupów w sieci. Obniżki cen sięgają nawet 20 proc. Sklepy oferują także darmową dostawę i przekonują oszczędnością czasu, jaką jest zrobienie zakupów przez internet. 

– Podręczniki to ten segment rynku książki, który wciąż dynamicznie rośnie. Naprawdę szkoda by było nie postarać się o większy w nim udział – tłumaczy Patrycja Narożna z wydawnictwa Weltbild, które ruszyło z prawdziwą ofensywą po wydatki na podręczniki. – Liczymy, że nie tylko pozwoli nam mocniej zaistnieć na tym rynku, lecz także przywiąże na dłużej klientów – dodaje. Na zyskanie lojalności klientów liczy także Empik, który organizuje akcję odkupu użwywanych książek (pisaliśmy o tym tutaj). 
 
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", 17 sierpnia 2012 r.