Młodzi ludzie odnoszą się w sposób sceptyczny do liczby obowiązkowych staży i praktyk uwzględnianych w programie studiów. Aż 57 proc. z nich uważa, że programy studiów w niewystarczającym stopniu kładą nacisk na edukację praktyczną. Potwierdzają to ubiegłoroczne wyniki badania opinii studentów prowadzone przez PSZK – wówczas 34 proc. ankietowanych wskazało, iż studia nie przygotowują ich do podjęcia pierwszej pracy. – Cieszy nas fakt, że nie tylko pracodawcy dostrzegają problem niewystarczającego praktycznego przygotowania studentów do podjęcia zawodu po zakończeniu nauki na danym kierunku. Młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi wymagań firm i chcą kształcić się, uwzględniając potrzeby rynku pracy. W coraz większym stopniu zdają też sobie sprawę, że staż czy praktyka to jedno z najskuteczniejszych narzędzi edukacji praktycznej stanowiące efektywny początek drogi zawodowej – komentuje Wiesława Czarnecka-Stańczak, Dyrektor ds. Zarządzania Personelem z firmy Siemens.
Studenci: programy studiów są ubogie w edukację praktyczną
57% studentów uważa, że program studiów w niewystarczającym stopniu uwzględnia obowiązkowe staże i praktyki jako element edukacji praktycznej wynika z badania opinii studentów przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz! przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK).
Badanie opinii studentów zrealizowane zostało w czerwcu br. w ramach kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”, a jego celem było poznanie stanowiska młodych ludzi na temat staży i praktyk, ich preferencji dotyczących współpracy z pracodawcami oraz aktywności podczas studiów. W badaniu wzięło udział 1661 studentów z 81 uczelni wyższych, znajdujących się w 22 miastach Polski, w tym w największych ośrodkach akademickich. Wyniki badania są dostępne na stronie www.stazeipraktyki.pl.
Kampania społeczna „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” ma na celu zmotywowanie uczniów i studentów do świadomego kierowania swoją karierą. Organizatorem kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl, na portalu Facebook, oraz na kanale You Tube.
Źródło: www.pszk.pl