1. Zasady wykonania dróg, wyjść i przejść dla pieszych
W trakcie projektowania dróg na terenie budowy pamiętać należy o minimalnych parametrach, które wynoszą co najmniej 0,75 m szerokości w przypadku dróg przeznaczonych dla jednokierunkowego ruchu pieszego i 1,20 m szerokości dla dwukierunkowego ruchu pieszego.
Przepisy określają również maksymalne poziomy nachylenia dróg komunikacyjnych dla wózków szynowych (4% nachylenia), wózków bezszynowych (5% nachylenia) oraz taczek (10% nachylenia). Jednocześnie pamiętać należy, że drogi komunikacyjne dla wózków i taczek, usytuowane nad poziomem terenu powyżej 1 m, zabezpiecza się balustradą składającą się z deski krawężnikowej o wysokości 0,15 m i poręczy ochronnej umieszczonej na wysokości 1,1 m (przypadku rusztowań systemowych – 1 m).
Przejścia o pochyleniu większym niż 15% wyposażone powinny być w listwy umocowane poprzecznie, w odstępach nie mniejszych niż 0,4 m lub w schody o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m. Również daszki ochronne powinny spełniać określone parametry, a mianowicie powinny znajdować się na wysokości nie mniejszej niż 2,4 m nad terenem w najniższym miejscu i być nachylone pod kątem 45 stopni w kierunku źródła zagrożenia.
Wykonanie dróg powinno uwzględniać również miejsca postojowe na terenie budowy, które ilość powinna odpowiadać natężeniu przewidywanego ruchu kołowego oraz rodzajowi zaangażowanych w proces budowlany pojazdów.
W trakcie projektowania dróg na terenie budowy pamiętać należy o minimalnych parametrach, które wynoszą co najmniej 0,75 m szerokości w przypadku dróg przeznaczonych dla jednokierunkowego ruchu pieszego i 1,20 m szerokości dla dwukierunkowego ruchu pieszego.
Przepisy określają również maksymalne poziomy nachylenia dróg komunikacyjnych dla wózków szynowych (4% nachylenia), wózków bezszynowych (5% nachylenia) oraz taczek (10% nachylenia). Jednocześnie pamiętać należy, że drogi komunikacyjne dla wózków i taczek, usytuowane nad poziomem terenu powyżej 1 m, zabezpiecza się balustradą składającą się z deski krawężnikowej o wysokości 0,15 m i poręczy ochronnej umieszczonej na wysokości 1,1 m (przypadku rusztowań systemowych – 1 m).
Przejścia o pochyleniu większym niż 15% wyposażone powinny być w listwy umocowane poprzecznie, w odstępach nie mniejszych niż 0,4 m lub w schody o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m. Również daszki ochronne powinny spełniać określone parametry, a mianowicie powinny znajdować się na wysokości nie mniejszej niż 2,4 m nad terenem w najniższym miejscu i być nachylone pod kątem 45 stopni w kierunku źródła zagrożenia.
Wykonanie dróg powinno uwzględniać również miejsca postojowe na terenie budowy, które ilość powinna odpowiadać natężeniu przewidywanego ruchu kołowego oraz rodzajowi zaangażowanych w proces budowlany pojazdów.