Branża Contact Center koncentruje wokół siebie wielu pracowników, zarówno tych wchodzących na rynek pracy oraz tych z doświadczeniem zawodowym. Utrapieniem dla pracodawców może być wysoka rotacja, a co za tym idzie, ciągły problem z zatrudnianiem i wdrażaniem nowych pracowników.
Problem rotacji w branży CC jest złożony. Można próbować poradzić sobie z nim, zwracając uwagę na błędy popełniane w początkowych etapach rekrutacji. Na starcie warto pamiętać o badaniu satysfakcji. Pozwala to wyłapać wszelkie niepokojące sygnały i problemy nowych pracowników, ale też tych z dłuższym stażem. Najczęściej rezygnują z pracy osoby zatrudnione do 3 miesięcy. Dzieje się to często już na etapie szkolenia. Powodem może być rozbieżność między wyobrażeniami wywołanymi na etapie rekrutacji, a rzeczywistością w firmie. Firmy chcąc zaistnieć na konkurencyjnym rynku, kuszą pracowników benefitami czy obiecującymi rozmowami kwalifikacyjnymi. Potem nowy pracownik często czuje się zawiedziony, tym co zastał po zatrudnieniu. Problemem bywają też rozbieżności między tym, o czym informuje się kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej, a faktycznymi oczekiwaniami menedżera. Może to dotyczyć chociażby elastycznych godzin pracy. Bywa też, że brak indywidualnego podejścia podczas szkolenia odstrasza kandydatów. Natłok informacji powoduje lęk i sprawia, że część osób rozmyśla się już na początku.
Więcej: www.hrstandard.pl/2014/10/30/problem-niekonczacej-sie-rotacji
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 31 października 2014 r.