Prowadzone w ostatnim czasie przez LinkedIn badania wskazują na występowanie znaczących różnic w postrzeganiu współpracowników przez oba pokolenia. Millennials są bardziej nastawieni na pozytywne, wręcz przyjacielskie kontakty w miejscu pracy, w przeciwieństwie do baby boomers, dla których wystarczające są stosunki czysto służbowe z kolegami z pracy.
Badania wskazują, iż osoby w przedziale wiekowym 18-34 są bardziej skłonne dzielić się w pracy wiadomościami z życia prywatnego (dotyczącymi także wysokości zarobków), niż poprzednia generacja. Jednak w momencie, gdy w grę wchodzi awans zawodowy, pokolenie millennials przedkłada karierę nad przyjaźnie zawarte w pracy. Aż 68% młodych ludzi przyznaje, że rzucałoby kłody pod nogi współpracownikom, jeśli tylko pomogłoby im to w osiągnięciu wyższego stanowiska czy pozycji w pracy.
57% respondentów z pokolenia Millennials twierdzi, że posiadanie przyjaciół w pracy ich uszczęśliwia, a 50% dzięki temu czuje się zmotywowana do bycia produktywnym. Natomiast 45% baby boomers jest zdania, że przyjaźnie zupełnie nie mają związku z ich efektywnością.
Źródło: www.hr.blr.com, stan z dnia 8 sierpnia 2014 r.